در جشنواره فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر، فیلم "قارلی داملار" به کارگردای هایده مرادی جایزه بهترین تدوین و جایزه ویژه هیات داوران را به عنوان بهترین فیلم به خود اختصاص دهد.
کد خبر: ۹۰۲۸۵۲۴
|
۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، با پایان یافتن دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر، فیلم "قارلی داملار" به کارگردای هایده مرادی جایزه بهترین تدوین و جایزه ویژه هیات داوران را به عنوان بهترین فیلم به خود اختصاص دهد.

فیلم مستند «قارلی داملار» به کارگردانی هایده مرادی، به یکی از مشکلات روستایی در اردبیل را به تصویر می‌کشد که جوانان آن با آغاز فصل سرما در اردبیل، به‌ قصد کار و اشتغال به مناطق گرمسیر مخصوصاً تهران سفر می‌کنند و این آغاز آسیب‌های ناشی از آن است.

این مستند از تولیدات انجمن سینمای جوانان اردبیل به بخش مسابقه اولین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «آرویوس» پرتغال راه یافته و همچنین در نهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت تندیس بهترین کارگردانی مستند کوتاه و  تندیس بهترین تحقیق و پژوهش را از جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، را دریافت کرده است.

عوامل «قارلی داملار» که به معنای پشت‌بام‌های برفی است، عبارتند از تصویربردار: عبداله شکری، صدابردار: امین صبور، صداگذار: زهره علی اکبری، تدوینگر: عبداله شکری، آهنگساز: بهرام رجبعلی زاده، تهیه کننده: دفتر اردبیل انجمن سینمای جوانان ایران.

هایده مرادی متولد 1353 در اردبیل است و پیش از این فیلم های کوتاه «با من بخوان»، «ثانیه»، «موقعیت»، «قصه روستا»، «ساعت کوکی»، «نهایت» و «لچک» را ساخته است.

ارسال نظرات