مسئول بسیج اساتید استان کرمان گفت:: شهید چمران در کسب دانش و مبارزه علیه استکبار جهانی فردی ممتاز بود و ما در جامعه مصداق وی را نداریم، زیرا فردی معتقد و دانشمندی بود که همه دوره‌های پیشرفته علمی و مبارزاتی را طی کرده است.
کد خبر: ۹۰۲۸۵۳۰
|
۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵


عباسعلی رستمی نسب مسئول بسیج اساتید استان کرمان در گفتگو با خبرنگار مابا اشاره به ۳۱ خردادماه سالروز شهادت دکتر چمران و روز بسیج اساتید اظهار داشت: شهید چمران در کسب دانش و مبارزه علیه استکبار جهانی فردی ممتاز بود و ما در جامعه مصداق وی را نداریم، زیرا فردی معتقد و دانشمندی بود که همه دوره‌های پیشرفته علمی و مبارزاتی را طی کرده است.





وی گفت:: بنابراین استادان بسیجی ما نیز باید از این دو ویژگی مهم که یکی اهل دانش و علم بودن و دیگری داشتن رویکرد مبارزه‌ای در خصوص استکبار جهانی است برخوردار باشند.





مسئول بسیج اساتید استان کرمان با اشاره به رسالت و مسئولیت استادان بسیجی در این برهه از زمان خاطر نشان کرد: امروز در سطح جهانی دو جبهه قابل مشاهده و مطالعه است که یکی جبهه سلطه (اقتصادی و فرهنگی) و دیگری مبارزه افراد تحت این سلطه در دنیاست و به نوعی جنگ بین طبقه مظلوم و ظالم وجود دارد.





رستمی نسب ادامه داد: امروزه مسئولیت استادان بسیجی را برای تداوم راه شهید چمران می‌توان در چند قسمت بیان کرد که یکی از این مسئولیت‌ها ورود ایثارگرایانه استادان بسیجی در صحنه‌های جنگ نرم دشمن است که اکنون در این زمینه فعالیت‌های زیادی را در زمینه دشمن شناسی و مبارزه با آن پی گرفته ایم.





وی بیان کرد: استادان بسیجی باید به صحنه‌های اقتصادی مخصوصا اقتصاد مقاومتی یا اقتصاد مبتنی بر توانمندی انسانی ورود پیدا کنند، زیرا دشمن به دلیل برخورداری از یک قدرت اقتصادی و تحریم‌ها توانسته بر روی زندگی مردم اثرگذار باشد و کار در این خصوص می‌تواند باعث از بین رفتن مشکلات مردم و آثار مخرب تحریم‌ها شود.





مسئول بسیج اساتید استان کرمان افزایش روحیه مقاومت و خوداتکایی را از دیگر وظایف استادان بسیجی دانست و افزود: این امر سبب تقویت روحیه مردم خواهد شد.





رستمی نسب اضافه کرد: امروزه یکی از معضلات کشور در سطح مدیریتی می‌باشد لذا اصلاح مدیریت کشور از جمله مهم‌ترین کارهاست؛ نیرو‌های بسیجی و نخبه خیلی کم در صحنه‌ها حضور دارند بنابراین استادان بسیجی باید با روحیه ایثارگرایانه در مدیریت کشور و جامعه حضور داشته باشند و جامعه‌ای فعال را ایجاد کنند و افرادی که در حوزه مدیریت توانمند هستند را شناسایی و مسئولیت‌های جامعه را به آن‌ها انتقال دهند.





وی مبارزه جدی با مفسدان اقتصادی و حاکمیت عدالت در جامعه را از دیگر نکات مهم برشمرد و توضیح داد: امکانات اقتصادی جامعه بایستی در اختیار همه نیرو‌های فعال اقتصادی قرار گیرد و تنها در اختیار عده محدودی نباشد تا سبک سلطه غربی در جامعه به وجود آید.





مسئول بسیج اساتید استان کرمان ایجاد نهاد‌های اقتصادی و فرهنگی را از دیگر اولویت‌ها دانست و گفت:: جهت اشتغال فرا تحصیلان دانشگاه‌ها و برای جلوگیری از فرار مغز‌ها بایستی نهاد‌های اقتصادی و فرهنگی فعال شوند، زیرا متاسفانه اکثر نیرو‌های توانمند ما به دلیل نبود کار در جامعه لاجرم ناچار هستند که به کشور‌هایی که از امکانات کار و زندگی برخوردار هستند بروند.





رستمی نسب ادامه داد: بنابراین بایستی به صورت ایثارگرایانه در داخل این نهاد‌های اقتصادی و فرهنگی قرار گیریم و زمینه‌های اشتغال را ایجاد کنیم که هماهنگی با اقتصاد مقاومتی دارد.





وی در پایان اظهار کرد: افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به مسائل کشور و فراخوان عمومی برای ارائه راه حل‌ها و پیشنهادات برای حل مشکلات از دیگر نکات مهم می‌باشد که اگر در مجموع ما همه این فعالیت‌ها را انجام دهیم تا حدی توانسته ایم در مسیر اهداف شهید چمران قدم برداریم و سلطه را از بین ببریم تا مردم از یک عدالت نسبی در جامعه برخوردار شوند.
ارسال نظرات