خبرهای داغ:
امام جمعه موقت شاهرود:

عوامل اجرایی تخریب قبرستان بقیع کج فهم هستند/تقویت روحیه انقلابی و احیای ارزش‌ها مهمترین ماموریت سازمان تبلیغات اسلامی

امام جمعه موقت شاهرود گفت:عوامل اجرایی تخریب قبرستان بقیع افرادی کج‌فهم و متحجّر هستند که برخلاف اجماع مسلمانان زیارت قبور را بدعت و نوعی شرک قلمداد کردند.
کد خبر: ۹۰۲۸۵۳۲
|
۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام حمید عبداللهیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مصلای مدرسه قلعه این شهرستان با اشاره‌ به اول تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان حضرت مام خمینی (ره) به عنوان روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی داشت و افزود: مقام معظم رهبری این نهاد انقلابی را یکی از حسنات پیروزی سازمان تبلیغات اسلامی دانستند.
وی اعزام مبلغ به روستاهای محروم، برگزاری گفتمان‌های دینی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده، ساماندهی هیئات مذهبی و مداحان را از جمله ماموریت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در راستای ترویج فرهنگ اسلامی و تقویت روحیه انقلابی و احیای ارزش‌ها دانست و گفت: طی سال‌هایی که از فعالیت این نهاد می‌گذرد به اقتضا، نیازمندی جامعه و به تناسب سیاست‌های کلی نظام اسلامی فعالیت‌های آن دستخوش تغییر و تحول بوده است.
بابیان اینکه قانون مبارزه با پول‌شویی که امروزه در عرف سیاسی به تی. اف. تی. اف  شناخته می‌شود ابتدا در سال ۱۹۸۹ به‌عنوان قانونی در بین کشورهای جی هشت تصویب شد، ابراز داشت: این قانون ۴۰ ماده و هشت توصیه را شامل می‌شود که سه مأموریت اساسی تشخیص هویت مشتریان، جرم انگاری تروریسم و دستگیری مظنونان را دنبال می‌کند.
وی افزود: معاون مدیر مبارزه با تروریسم در وزارت خزانه‌داری امریکا که رهبر معظم انقلاب آن را اتاق جنگ علیه جمهوری اسلامی می‌داند می‌گوید برای قرار دادن ایران در تنگنا و سخت کردن شرایط برای این کشور باید قانون پول‌شویی به‌طور کامل اجرا شود.
استاد حوزه و دانشگاه شاهرود بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی با درایت کامل، این‌گونه معاهدات را مطابق منافع غربی‌ها دانستند، ابراز داشت: مدیر مرکز مقابله با تروریسم و جاسوسی آمریکا می‌گوید تی. اف. تی. اف باید ازیک‌طرف نظارت خود برنهادهای بانکی و مالی ایران را  تقویت کند تا موجب تضعیف جریان حزب‌الله و کنترل قدرت مالی جنگ‌های نیابتی ایران شود، او قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) و سپاه پاسداران را از پیشروان پول‌شویی می‌داند.
عبداللهیان بابیان اینکه مجلس باید مستقیم به قانون‌گذاری در مسئله پول‌شویی بپردازد، تصریح کرد: کسانی که با نوشتن نامه خواهان مذاکره با غرب هستند درواقع در زمین آمریکا بازی می‌کنند و افرادی هستند از عقل سیاسی بهره‌ای ندارند.
وی افزود: افرادی خواهان ارتباط با دشمنان هستند که از سر تنبلی دست از مقاومت و مبارزه کشیده و به دنبال خیانت به راه امام و شهدا هستند که قرآن کریم این‌گونه شخصیت‌ها را به تقوا و توبه دعوت می‌کند.
امام‌جمعه موقت شاهرود به هفتم تیر سالروز شهادت شهید بهشتی ویارانش در حزب جمهوری اسلامی به دست منافقان و هفته قضایی نیز اشاره کرد و ابراز داشت: شهید بهشتی در جلسات خود به موضوع  تورم و انتخابات ریاست جمهوری می‌پرداخت و می‌گفت ما بار دیگر نباید اجازه دهیم استعمارگران برای ما مهره‌سازی کنند و سرنوشت مردم ما را به بازی بگیرند بلکه باید تلاش کنیم افراد متعهد به مکتب و سرنوشت مردم انتخاب شوند.
عبداللهیان بابیان اینکه تخریب قبور ائمه بقیع در طی بیش از ۳۰۰ و اندی سال قبل یعنی از سال ۱۱۱۵ قمری و طی دو مرحله صورت گرفته است، تصریح کرد: نخستین بار در سال ۱۲۲۱ قمری و آخرین بار در هشت شوال ۱۳۴۴ هجری قمری توسط فرقه وهابیت که خواستگاه آن وزارت مستعمرات انگلیس است، انجام شد.
 وی افزود: عوامل اجرایی تخریب قبرستان بقیع افرادی کج‌فهم و متحجّر هستند که برخلاف اجماع مسلمانان زیارت قبور را بدعت و نوعی شرک قلمداد کردند که هنوز این غده سرطانی بر پیکره مسلمانان زخم عمیقی را بجای گذاشته که جز با نابودی آن، وحدت و سلامت بازنخواهد گشت.
امام‌جمعه موقت شاهرود اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب با تفسیر فرمایش امام راحل که مجلس را عصاره فضایل ملت دانستند به نمایندگان مجلس توصیه کردند که حرمت مردم و عظمت آنان را بشناسند و باید فضایل ملت که همان ایمان، شجاعت علم، اعتمادبه‌نفس. پایداری و انقلابی گری است را نمایندگی کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار