امام جمعه پارس آباد مغان گفت: شهید چمران یک عالم، دانشمند، هنرمند، جهادگر و چریک بودو همه چیز را از دریچه علمی می‌نگریست.
کد خبر: ۹۰۲۸۵۴۳
|
۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲

شهید چمران یک عالم مجاهد و دانشمند عارف بود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، به مناسبت گرامیداشت سالروز شهید مصطفی چمران، مراسمی از طرف حوزه ثارالله ناحیه سپاه پارس آباد در مسجد صاحب الزمان محله شهید چمران این شهرستان برگزارشد.

حجت الاسلام سید سعید رشادی امام جمعه شهرستان پارس آباد مغان در این مراسم در توصیف شهید چمران گفت:: شهید چمران یک عالم، دانشمند، هنرمند، جهادگر و چریک بودو همه چیز را از دریچه علمی می‌نگریست و رشادت‌ها و فعالیت‌های مصطفی در لبنان، پاوه، سوسنگرد، کردستان زبان زد است.

امام جمعه شهرستان پارس آباد در مورد حضور ایشان در جنگ تحملی گفت: شهید چمران فرمانده ستاد جنگ‌های نا منظم بود که در سال ۱۳۶۰ در ایران برای فرماندهی جنگ‌های چریکی برپا شده بود و این ستاد مسئولیت عملیات‌های محدود را که در ابتدای جنگ ایران و عراق علیه ایران انجام می‌شد را به عهده داشت. فرماندهی این ستاد با مصطفی چمران وزیر دفاع وقت بود. با کشته‌شدن مصطفی چمران در بهار ۱۳۶۰، ستاد جنگ‌های نامنظم جایگاه و فعالیت خود را از دست داد، اما سه سال بعد قرارگاه جدیدی با نام قرارگاه رمضان درکرمانشاه برای جنگ‌های نامنظم برپا شد که هدف عمده آن نفوذ در خاک عراق و انجام عملیات‌های نامنظم در کردستان عراق بود.

امام جمعه شهرستان پارس آباد تصریح کرد: آگاهی دادن برخی مسائل جنگ، برای همگان به ویژه نسل جوان که در آن ایام حضور نداشته‌اند، ضروری است. اگر شهدا را خوب بشناسیم و خوب معرفی کنیم، الگوی جوانان امروزهنرپیشه‌گان خارجی نمی‌شوند زیراکه شهید چمران خود یک هنرمندبود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ادامه داد: شهید چمران یک دانشگاهی بود که دارای مدرک دکتری در رشته فیزیک پلاسما را از یکی از معتبرترین دانشگاه‌های آمریکایی دریافت کرده بود و امروز جوانانی که در دانشگاه‌ها حضور دارند، فاصله‌ای با شهدای دوران جنگ ندارند و همه آنهامی‌توانند مثل شهید چمران برای تمام عرصه‌ها حاضر باشند و بنابراین نباید اقداماتی صورت پذیرد که میان شهدا و جوانان کنونی فاصله انداخته شود.

وی خاطر نشان کرد: شهید دکتر مصطفی چمران یک عالم مجاهد و دانشمند چریک بود که از توانمندی بالایی در سازماندهی برخوردار بود و او در زمانی که در آمریکا، مصر، لبنان و ایران بود همواره در راستای دینی و علمی و جهادی فعالیت داشت و توانست دانه‌های مقاومت را گسترش دهد که روحیه مقاومت راباید ازشهید چمران آموخت.

وی اظهار کرد: رزمندگان برای دفاع از انقلاب و حفاظت از کیان کشور، از جان و هر آنچه که به آن دلبستگی داشتند، گذشتند و امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا که امام راحل و رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید کرده‌اند، وظیفه ما است.

حجت الاسلام رشادی به مصداق سخن رهبر کبیر انقلاب اسلامی که در موقع شهادت شهید مصطفی چمران در مورد ایشان گفته بود گفت::ما سربازی را از دست دادیم که در جبهه ‏های نبرد با باطل، چه در لبنان و چه در ایران حماسه می‏ آفرید و سرلوحه مرام او اسلام عزیز و پیروزی حق بر باطل بود و او جنگجویی پرهیزگار و معلمی متعهد بود.

همچنین حجت اسلام سید اسماعیل احمدی مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه پارس آباد در این مراسم به شرح حال زندگی شهید مصطفی چمران پرداخت وگفت: شهدا عامل وحدت در کشور هستند.

وی اظهار داشت: انسجام، وحدت ملی و همدلی رمز موفقیت است در شرایطی که دشمن سعی دارد با فشار و تحریم ملت ایران را به ستوه آورده تا در مقابل آن‌ها سر تعظیم فرود آوریم که این امر هرگز شدنی نیست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار