نماينده ولي فقيه در استان مركزي ؛

رفع بيكاري و انضباط اجتماعي لازمه كاهش ورودي پرونده ها به قوه قضائيه / مبارزه اساتيد بسيجي با افكار انحرافي در دانشگاهها

آيت الله دري نجف آبادي در خطبه هاي نماز جمعه اراك : شهادت مظلومانه شهيد بهشتي و ياران باوفاي ايشان درهفتم تير، و شهداي هشتم شهريور دولت و ترور وشهادت شخصيت هاي برجسته و مردم عادي كشور كه موجب قطع شدن دستهاي آلوده ليبرال ها و بني صدر و ... باعث به وجود آمدن انقلاب سوم در كشور شد .
کد خبر: ۹۰۲۸۵۶۶
|
۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۹

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛ آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي در خطبه اول نمازجمعه اين هفته شهرستان اراك ضمن توصيه به رعايت تقواي الهي به برخي تمايلات وغرايزهاي انسان اشاره و فرمود :يكي از راههاي رسيدن به تقواي الهي ،مبارزه با غريزه هايي است كه انسان را به بيراهه مي كشاند و يكي از اينها ،غريزه غضب مي باشد و اگر چه همين غضب در انسانها لازم است ، اما نه براي مظلوم و ستمديده ، بلكه بايد اين غريزه غضب براي دشمنان و مستكبران وظالمان عالم مورد استفاده قرار گيرد.
وي درادامه موضوع تقواي الهي افزود : براي رسيدن به تقواي الهي وداشتن قلب سليم بايد راه ورود ميكروب هايي شيطاني كه انسان را از تقواي الهي دور مي كند را ببنديم و قلب انسان ،حريم و عرش خداوند رحيم مي باشد و نبايد اجازه وارد شدن هر آلودگي را در حريم الهي داد و نبايد هر آنچه كه دشمنان مي خواهند درقلب انسان ورود پيدا كند.
امام جمعه شهرستان اراك درخطبه دوم ، با گراميداشت ياد و خاطره شهداي هفتم تير و هفته قوه قضائيه افزود : هفته قوه قضائيه ياد آور مظلوميت شهيد بهشتي و ياران گرانقدر حزب جمهوري مي باشد كه با مظلوميت خاص ، توسط منافقين كوردل و جنايتكار به شهادت رسيدند و در حال حاضر نيازمند شناخت و هوشياري كامل نسبت به توطئه هاي دشمنان و عوامل بيگانه مي باشد.
آيت الله دري نجف آبادي به انواع انقلاب دركشور اشاره و فرمود : درسال 57 و با پيروزي انقلاب اسلامي و تثبيت نظام جمهوري اسلامي اولين انقلاب در كشور شكل گرفت و انقلاب دوم با تسخير لانه جاسوسي آمريكا در كشورمان روي داد و بعد از40 سال دشمني با نظام و ملت ايران، چهره پليد استكبار به سرگردگي آمريكا روز به روز نمايان تر مي شود و انقلاب سوم با شهادت مظلومانه دكتر شهيد بهشتي و ياران باوفاي ايشان درهفتم تير، و شهداي هشتم شهريور دولت و ترور وشهادت شخصيت هاي برجسته و مردم عادي كشور كه موجب قطع شدن دستهاي آلوده ليبرال ها و بني صدر و ... و به وجود آمدن انقلاب سوم در كشور شد .
عضو مجلس خبرگان رهبري به ادامه توطئه هاي دشمنان اشاره و افزود : بعد از گذشت 40 سال از عمر با بركت انقلاب اسلامي و قدرت روز افزون جمهوري اسلامي و ناتواني دشمنان در رسيدن به اهداف پليد و شوم خود عليه كشور، نيازمند آمادگي نهادهاي امنيتي و اطلاعاتي ، نيروهاي مسلح و قشرهاي مختلف مردم جهت مقابله با تهديدات دشمني باشد .
نماينده ولي فقيه در استان مركزي به اقدامات دشمنان داخلي و خارجي در كشور اشاره و افزود : سال 96 درحالي كه مردم گراميداشت 9 دي ماه را برگزار مي كردند ،دشمنان چه آشوب هايي در كشور به راه انداختند و اگر به اينها فرصت و مجالي داده شود به هيچ چيزي ترحم نمي كنند و اگر فرصتي دوباره پيدا كنند قصد نابودي نظام جمهوري اسلامي ايران را دارند و بايد همه اقشار مختلف مردم، هوشياري خود را داشته باشند .
امام جمعه شهرستان اراك در ادامه به انتظارات از قوه قضائيه اشاره و فرمود : اعتقاد به سختي كار قوه قضائيه مشخص و معلوم مي باشد و البته در گزارشي كه مديركل محترم دادگستري استان مركزي ارائه كردند، از ورود بيش از 250 هزار پرونده به دادگستري و چند ده هزارهم درشوراهاي حل اختلاف در سال 96 ، كه اين تعدادپرونده با نسبت جمعيت استان  در تناسب نيست و بايد فكري اساسي و اصولي براي كم شدن آن داشته باشيم  كه لازمه كم شدن اين همه ورودي پرونده به قوه قضائيه كار فرهنگي، رعايت حقوق مردم نسبت به يكديگر ، انضباط اجتماعي و رعايت حقوق در ميان خانواده ها مي باشد.
وي درادامه به پيشنهادي جهت رفع بيكاري و كم شدن آسيب هاي اجتماعي اشاره وافزود : بيكاري عامل بسياري ازآسيب هاي اجتماعي در كشور مي باشد و در اين بين پيشنهاد تاسيس يك شركت تعاوني داديم كه مي تواند مشاركت 200هزار از مردم استان را در اين تعاوني داشته باشيم كه مشابه آن در كرمان كه از حدود 20 سال پيش صورت گرفته و الان رشد خيلي خوبي داشته و اين حركت را مي توان با انتخاب هيئت مديره ، امين و با تدبير در جهت حل مشكل بيكاري انجام داد و همچنين در بيشتر زمينه ها از جمله به صادرات سنگهاي مختلف استان و محصولات كشاورزي و...مي توان اين تعاوني را رونق بخشيد كه كمك شاياني به رفع بيكاري استان مي كند.
آيت الله دري نجف آبادي با گراميداشت شهادت شهيد چمران افزود :اساتيد بسيجي بايد درجهت رشد و توسعه ، فرهنگ سازي و پيشرفت كشور حركت كنند و مبارزه با تهديدات دشمنان و همچنين مقابله و نيازمند مبارزه با افكار انحرافي در دانشگاهها و آموزش و پرورش مي باشد و از اقشار مختلف بسيجي انتظار مي رود دانشگاهها مثل قوه عاقله عمل كنند و با استفاده از افراد با انگيزه ، امين و با اعتقادات سالم درسطح دانشگاهها راه نفوذ افراد بدخواه در كشور را ببنديم.
امام جمعه اراك در پايان خطبه دوم به حل بخشي ازمشكلات شركت هپكو پرداخت و افزود : بعد از پيگيرهاي مداوم ،سازمان خصوصي سازي ، هيئت مديره جديد شركت هپكو را مشخص كردند و انشاءاله مشكلات اين كارخانه بزرگ هرچه سريعتر حل شود و متخصصان فني اين شركت بايد درجهت حل مشكلات تلاش كنند و مسئولين هم بايد خريد كالاي داخلي را در اولويت كامل قرار دهند تا رونق به كارخانجات كشور برگردد .

ارسال نظرات
آخرین اخبار