سرپرست فرمانداری کنارک در جنوب سیستان وبلوچستان:
17 صیاد زندانی در بند دزدان دریایی سومالی صبح امروز جمعه وارد فرودگاه کنارک شده و مورد استقبال گرم خانواده ها و مسئولان محلی قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۰۲۸۵۶۸
|
۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴
سرپرست فرمانداری کنارک در جنوب سیستان وبلوچستان به خبرنگار بسیج گفت: این صیادان با تلاش وزارت امور خارجه، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کنیا، پیگیری استانداری آزاد شدند.
ابابکر بلوچ گفت: ملوانان آزاد شده چابهار و کنارک در هنگام صید در آب‌های دور حدود ۹ ماه قبل بدون اطلاع وارد آب‌های آن کشور شدند که به اتهام ورود غیرمجاز به آب‌های سومالی بازداشت شده بودند.
وی ادامه داد: پس از توقیف لنج و درگیری بین دو طرف ناخدای لنج کشته شده و ۱۷ ملوان دیگر توسط نیرو‌های کشور سومالی دستگیر و در طول ماه‌های گذشته زندانی بودند.
سرپرست فرمانداری کنارک گفت: ۱۷ ملوان دستگیر شده توسط یک دادگاه در کشور سومالی محکوم به ۲ سال زندان و پرداخت جریمه نقدی شدند.
وی از پیگیری و تلاش‌های استانداری سیستان وبلوچستان، اداره کل شیلات سیستان وبلوچستان، وزارت اطلاعات، وزارت خارجه، سفارت ایران در کنیا، سفارت جمهوری اسلامی ایران در نایروبی برای آزادی صیادان زندانی قدردانی کرد.
بلوچ گفت: در ایام ماه مبارک رمضان نیز چهار صیاد در بند دزدان سومالی به کشور ایران بازگشته اند.
وی گفت: شغل صیادی خطرات زیادی دارد و بیش از ۲۵ هزار صیاد به وسیله ۹۳۰ فروند لنج و هزار و ۴۰۰ فروند قایق در این منطقه مشغول صید و صیادی هستند.
وی ادامه داد: ۱۰ صیاد ایرانی نیز در طول دو هفته اخیر از آب‌های پاکستان نجات یافته و با تلاش و همکاری مقامات ۲ کشور از طریق مرز زمینی ریمدان چابهار به وطن بازگشتند

منبع خبر: خبرگزاری ایرنا
ارسال نظرات