فرماندار چاراویماق در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی این شهرستان، گفت: موضوع کودک همسری یکی از رنج آورترین مسائل اجتماعی است که باید با اتخاذ تمهیدات لازم، جلوی توسعه این آسیب اجتماعی گرفته شود.
کد خبر: ۹۰۲۸۵۸۶
|
۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، صابر تقویمی با بیان اینکه ثبت ازدواج و جاری کردن خطبه عقد بدون استعلام و احراز بلوغ رشد عقلی و جسمی ممنوع است، افزود: ازدواج زودهنگام مشارکت اجتماعی را کاهش می دهد و موجب بروز بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی در جامعه می شود.
وی اضافه کرد: ادامه تحصیل و اشتغال نوعی مشارکت اجتماعی است که با ازدواج زودهنگام این فرصت مثبت از آن ها سلب می شود.
تقویمی به میزان تعداد زنان سرپرست خانوار در چاراویماق اشاره و بیان کرد: با توجه به آمار موجود تعداد 451 نفر زن سرپرست خانوار در شهرستان وجود دارد که آمار واقعی قطعا بیشتر از این میزان است.
وی از رئیس شبکه بهداشت و درمان چاراویماق خواست تا با هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان شرقی ، نسبت به ارائه تسهیلات خدمات درمانی و بهداشتی به زنان سرپرست خانوار اقدام کنند.
تقویمی به اهمیت مسائل اجتماعی اشاره و اظهارداشت: موضوعات اجتماعی از مهمترین اولویت های کشور است و تمامی دستگاه های باید نسبت به این مسائل حساس باشند.
وی مطلوبیت خانواده و افراد را در گرو مطلوبیت اجتماعی دانست و افزود: برای ایجاد مطلوبیت اجتماعی ضروری است زمینه های آسیب های اجتماعی در سطح شهرستان احصا شده و اعضای کارگروه اجتماعی راه های کاهش و یا مقابله با اثرات آن را بررسی کنند.
وی از بی توجهی به قربانیان آسیب های اجتماعی در محیط جامعه و خانواده انتقاد کرد و افزود: ایجاد مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان بسیار ضروری است و اداره بهزیستی باید اقدامات ایجاد این مرکز را در اولویت امورخود قرار دهد.
وی همچنین کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان را موظف کرد تا در جهت توانمندسازی مددجویان تحت پوشش این کمیته اقدامات اساسی انجام دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها