امام‌جمعه اردکان با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن گفت: اصناف و بازاریان در جنگ اقتصادی نقش حساس و مهمی دارند.
کد خبر: ۹۰۲۸۵۹۸
|
۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه با تسلیت فرارسیدن هشم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع به دست وهابیون به بیان اهمیت زیارت قبور اهل‌بیت (علیهم‌السلام) پرداخت.
وی گفت: یکی از حقوق امامان به گردن ما این است که به زیارت قبرشان برویم. زیارت قبور اهل‌بیت (علیهم‌السلام) هم باعث زیادشدن محبت و مودت ما می‌شود و هم باعث تثبیت محبت به آن‌هامی‌شود. یکی از راه‌های قوی کردن و زیاد کردن محبت به خاندان عصمت و طهارت رفتن به زیارت قبورشان است.
امام‌جمعه اردکان اظهار داشت: امروز عربستان و آل سعود پرورشگاه وهابیون شده‌اند و مروج فکر سلفی گری و وهابی گری که مخالف اسلام و قرآن و اهل‌بیت است شده است. امروز وهابیت به‌عنوان یک غده چرکین و سرطانی در دنیای اسلام برعلیه اسلام و مسلمانان خیانت می‌کند. یکی از خیانت‌هایآن‌ها و دلیل برحق نبودن آن‌ها این است که با تبلیغات زیاد و شگفت به سراغ عوام می‌روندو از بحث و مناظره با علما و بزرگان ما خودداری می‌کنند.
وی افزود: یکی از نشانه‌های بر حق نبودن وهابیون این است که آن‌ها امروز حامی ظالمان شده‌اند و با مستکبران هم‌کاسهشده‌اند. به‌جای حمایت از مظلومانی مانند یمن و فلسطین و سوریه طرف ظالمان را گرفته‌اند و برعلیه مظلومان پول خرج می‌کنند. آن‌ها از داعش، فرقه‌هایانحرافی و اهل کشتار و ترور حمایت می‌کنند. وهابیون و آل سعود فقط اسم ایلام را یدک می‌کشندو از معارف پیامبر و قرآن کریم دور هستند.
حجت‌الاسلام شاکر در خطبه دوم سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی را گرامی داشت و گفت: تبلیغات دینی وظیفه‌ای بوده است که خداوند متعال ابتدا آن را به پیامبران محول کرده است. امروز تبلیغات جایگاه مهمی دارد و خیلی هم اثر دارد. یکی از وظایف سازمان تبلیغات ارتباط با هیئت‌های مذهبی، مساجد، روحانیون مبلغ و همچنین مبارزه با تبلیغات خرافی و انحرافی است.
وی اظهار داشت: باوجوداینکه امروز رسانه‌های ارتباطی متعددی وجود دارد، اما هنوز کلام و منبر روحانیون تأثیر دارد. امروز نماز جمعه مانند سنگری است که باعث تقویت انقلاب، نظام و جایگاه ولایت می‌شود. کسانی که علاقه دارند این پایگاه و جایگاه تقویت بشود در نماز جمعه شرکت می‌کنند. یک گروهی که به آن‌ها خطاب می‌شود تا عمل خود را از سر بگیرند کسانی هستند که از نماز جمعه به خانه‌برمی‌گردند.
خطیب جمعه اردکان در ادامه ضمن گرامیداشت هفتم تیرماه و سالروز شهادت شهید آیت‌الله بهشتی و هفته قوه قضائیه تأکید کرد که نباید جایگاه قوه قضائیه تضعیف بشود. امروز گاهی می‌بینیم در بعضی از رسانه چنان حمله و هجمه‌ای به قوه قضائیه می‌شود که معلوم است در پشت این هجمه‌ها تضعیف اصل این قوه و ضربه زدن به‌نظام اسلامی است. اگر نظام اسلامی بخواهد در مبارزه با ظلم، فساد و تبعیض موفق باشد باید قوه قضائیه‌ای قوی داشته باشد لذا ضربه زدن و تضعیف قوه قضائیه با هیچ دلیلی قابل‌قبول نیست.
وی افزود: قوه قضائیه نیز مانند قوای دیگر ممکن است که نقص‌هایی داشته باشد که باید با دلسوزی تذکر داده شود تا مشکلات رفع بشود، اما تضعیف یک قوه قابل‌قبول نیست. وجود بخشی از اعتراضات معلول قوانین است.
حجت‌الاسلام شاکر با اشاره به‌روز اصناف گفت: دشمنان ما جنگ اقتصادی را آغاز کرده‌اند. اصناف و بازاریان در این جنگ اقتصادی می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند. اصناف و بازاریان می‌توانند از افزایش غیرمنطقیقیمت‌ها جلوگیری کنند. اصناف مانند رگ‌هایی هستند که خون را در بدن جریان می‌دهد و با مردم رابطه مستقیم دارند. در این اوضاع همه باید مواظب باشند که هم خودشان از افزایش غیرمنطقیقیمت‌ها جلوگیری کنند و هم تذکر بدهند. کسی که در این بازار آشفته سوءاستفادهمی‌کند و قیمت‌ها را چند برابر می‌کندبی‌انصافی است. با سوءاستفاده افراد سودجو باید مقابله کرد.
وی تصریح کرد: اصناف و بازاریان از گذشته و حال در خدمت انقلاب بوده‌اند و کار‌هایی انجام داده‌اند که حتی گاهی مسئولین نمی‌توانستند انجام دهند. امیدواریم که در این اوضاع حساس هم نقش خود را به‌خوبی ایفا کنند.
امام‌جمعه اردکان در بخش پایانی سخنان خود گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس نکات مهمی را درباره خدمت خالصانه و صادقانه و پرهیز از اشرافی گری تذکر دادند و یادآوری کردند که ضرورت ندارد ما به استناد برخی مفاد به معاهدات بین‌المللی بپیوندیم که گاهی با اعتقاد و استقلال ما سازگاری ندارد. یکی از نکاتی که تذکر دادند این است که نمایندگان مجلس باید در رفع مشکلات مردم بدون در نظر گرفتن مسائل جناحی و سیاسی و حزبی خالصانه کوشش کنند. ایشان با صراحت فرمودند که نمایندگان مجلس سوگند یادکرده‌اند که از مبانی و دستاورد‌های انقلاب و نظام صیانت کنند و این راهی ندارد جز اینکه نماینده باید انقلابی باشد. اگر نماینده‌ای انقلابی عمل نکند و از دستاورد‌های نظام و انقلاب صیانت نکند به آن سوگندی که خورده خیانت کرده است و حضورش در مجلس ازلحاظ قانون و شرع اشکال دارد.
ارسال نظرات