خبرهای داغ:
امام جمعه نهبندان با اشاره به هفته قوه قضاییه گفت: مواد مخدر یکی از علل جدایی خانواده ها از یکدیگر است. مواد مخدر برهم زننده ی کانون گرم خانواده ها و رابطه پدر و فرزند وبلای خانمان سوزی است.
کد خبر: ۹۰۲۸۶۰۱
|
۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، خطیب نماز جمعه نهبندان  ضمن توصیه وتاکید به تقوای الهی با اشاره به فراز نامه ٣١نهج البلاغه در خصوص اهمیت صله رحم و مذمت قطع رحم گفت: این اصل اخلاقی صله رحم در جامعه ما مورد نیاز است و اصولا مشکلات واسترس ها، عقده های روانی در خانواده ها به قطع روابط خویشاوندی برمیگردد و عوارض آن در زندگی و روحیات افراد مشاهده میشود و در آموزه های دینی گنجینه ای از این معرفت به وفور مشاهده میشود.

 وی با اشاره به مذمت قطع رحم گفت: کسی که اهتمام به صله رحم نورزد لعنت شده است و این اصل با آموزه های دینی سازگار نیست بنابراین صله رحم تکمیل کننده ی تقوا است و صله رحم باعث طولانی شدن عمر میشود و تازمانی که هستیم باید قدر یکدیگر را بدانیم.

حجت‌الاسلام خزاعی در خطبه های سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به ۸شوال در سال ۱۳۴۴ که وهابیت تکفیری خباثت خود را با مذاهب دینی به اوج رسانده و تعرض به قبور مطهر ائمه وآثار اسلامی را در مدینه داشتند و خوی وحشگری خود را ثابت کردند ،باید بدانند با تخریب قبور آنان هیچگاه از محبت مومنین نسبت به ائمه نتوانسته بکاهند وبا نابودی آل سعود که نشانه ها آن دیده میشود زمینه بازسازی بقیع وآثار اسلامی فراهم می شود.

وی از تمامی کسانی که در مراسم یادواره شهید آتشدست شرکت داشتند قدر دانی کرد و با تبریک هفته قوه قضاییه یاد وخاطره شهید بهشتی و یاران وی را گرامی داشت و گفت: در نهبندان تعداد ورودی پرونده ها بواسطه فضای مذهبی نسبت به مناطق دیگر کمتر است اما در خصوص پروندها ی طلاق باید حساسیت بیشتری باشد و این موضوع بیش از 100نفر از خویشاوندان را درگیر میکند در خصوص مواد مخدر که یکی از علل جدایی خانواده ها از یکدیگر است نیز اظهار داشت: مواد مخدر برهم زننده ی کانون گرم خانواده ها و رابطه پدر و فرزند وبلای خانمان سوزی است.

امام جمعه نهبندان بیان کرد: طلاق، مواد مخدر، ماهواره وفضای مجازی به هم پیوسته است، در فضای مجازی تهمت زنی میشود وباعث بد بینی افراد به یکدیگر می شود که از گناهان کبیره است .

خزاعی با اشاره به سالروز شهادت شهید چمران یاد آور شد:شهید از تمامی تجملاتی که برای او فراهم بود حتی از همسر و فرزندش گذشت و در لبنان و در جبهه های نبرد شجاعانه ایستادگی کرد تا به درجه شهادت نائل گشت.

خطیب نماز جمعه نهبندان با اشاره به ۶ تیر و سالروز ترور مقام معظم رهبری گفت: خداوند را شاکریم که ایشان را از خطر حفظ کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها