دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان بهترین راهکار و شیوه در عرصه مبارزه با مواد مخدر را پیشگیری دانست.
کد خبر: ۹۰۲۸۶۳۶
|
۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمد سلیم کریمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان در سخنان قبل از خطبه نماز جمعه با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر با اعلام اینکه مبارزه با مواد مخدر شامل سه قسمت پیشگیری، در مان و مقابله با عرضه است بهترین راهکار و شیوه در عرصه مبارزه با مواد مخدر را پیشگیری عنوان کرد.


وی افزود: مقابله با عرضه مواد مخدر اگر در بهترین حالت صورت گیرد می‌تواند ۲۰ درصد جوابگو باشد و‌ترک معتادین به مواد هم در بهترین حالت ۲۰ درصد است و ۶۰ درصد دیگر ان باید ازطریق پیشگیری صورت گیرد.


کریمی با بیان اینکه در شرع مقدس اسلام ضرر رساندن به جامعه گناه است گفت: ۵۰ درصد طلاق، ۳۰ درصد قتل، همسر آزاری، کودک آزاری و تعرضات حنسی ناشی از مصرف مواد مخدر و اعتیاد است.


دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان مواد مخدر را ام الفساد عنوان کرد و گفت: فسادی که به دنبال این مواد می‌آید اصلا قابل پیش بینی نیست.


کریمی در ادامه امر به معروف و نهی از منکر را بزرگترین کار در زمینه پیشگیری دانست و گفت: بزرگترین منکر قرن مواد مخدر است که باعث ۵۰ درصد طلاق و ۳۰ درصد قتل در جامعه شده است که نیاز همه ما مواظب خود و جامعه باشیم.


وی فروشندگان مواد مخدر را ظالم عنوان کرد و گفت: کسانی که بخاطر منفعت مالی جوانان را در دام اعتیاد گرفتار می‌کنند در واقع هم به خود و هم به جامعه ظلم کرده اند.


کریمی آرامش در خانواده را یکی دیگر از راه‌های پیشگیری دانست و گفت: وقتی آرامش در خانواده حاکم باشد هیچوقت اعتیاد و آسیب اجتماعی نمی‌تواند در آن خانه نفوذ کند.


دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان اعتیاد را نوعی بیماری ذکر کرد و گفت: باید از طریق گروه خیریه و سازمان‌های مردم نهاد راه حلی برای این بیماری مهیا شود.



وی با اشاره به اینکه اعتیاد یکی از مهم‌ترین بیماری‌هایی است که عوامل متعدد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی در بروز آن دخیل هستند، ادامه داد: نباید فراموش کرد که این آسیب‌ها به مرور موجب از هم پاشیدگی جامعه می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان با بیان اینکه شاید بتوان در کوتاه مدت از طریق راه‌های مختلف از جمله قطع مقطعی و کوتاه مدت مصرف مورد اقدام نمود، تصریح کرد: معتاد بهبود یافته علاوه به تقویت جسمانی، نیازمند تقویت روحی و روانی در مسیر تداوم بهبودی است.

وی نقش خانواده را در بهبود معتادین یک نقش بی‌بدیل دانسته و تأکید کرد: خانواده نقش بسیار مهمی در بهبودی شخص دارد، زیرا قادرخواهد بود یار مناسبی برای شخص در حال بهبودی باشد.

کریمی با ذکر این نکته که اعتیاد به مرور زمان به دیگر افراد در معرض خطر جامعه که شرایط ابتلا به بیماری اعتیاد را دارند، سرایت می‌کند، خاطرنشان کرد: باید اولویت را بر پیشگیری گذاشت، چراکه درمان بسیار هزینه بردار و طاقت فرساست.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات