امام جمعه ایلام گفت: پیشنهاد مذاکره برخی از گروه‌های اصلاح‌طلب با آمریکا مصداق بارز وطن‌فروشی و به تاراج گذاشتن منافع ملی کشور است.
کد خبر: ۹۰۲۸۶۳۹
|
۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین "محمدنقی لطفی"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام  در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: پیشنهاد مذاکره برخی از گروه‌های اصلاح‌طلب با آمریکا مصداق بارز وطن‌فروشی و به تاراج گذاشتن منافع ملی کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: امضاء کنندگان نامه مذاکره با آمریکا حاکی از ذلت، زبونی و مزدوری برای رژیم فاسد آمریکا و خیانت به امام و ملت ایران است.

وی ادامه داد: نامه برخی از فعالان سیاسی به مسؤولان نظام برای مذاکره با رئیس جمهور آمریکا از هوش سیاسی نیست. آیا این افراد نمی‌بینند و نمی‌دانند پیشنهاد مذاکره با دولتی که شدیدترین تحریم‌ها و تهدیدها و بی‌ادبانه‌ترین رفتارها را با ملت و دولت جمهوری اسلامی  ایران داشته زیر پا گذاشتن عزت مردم است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: پیشنهاد مذاکره با چنین کشوری که قلدر و گستاخ و قانون‌شکن است زیر پا گذاشتن عزت ملی مردم و اقدام علیه منافع ملی و امنیت و تمامیت کشور اسلامی ایران است.

لطفی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در مورد الگوی رفتاری آمریکا و سایر قدرت‌های بزرگ در روند برجام و روش‌های تهدیدآمیز و گستاخانه و امتیازگیری و وادارکردن به عقب‌نشینی و عبور از خطوط قرمز می‌دانند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: بنابراین در شرایط حاضر مذاکره با رژیم آمریکا به معنای تمکین در برابر زیاده‌خواهی رئیس جمهور آمریکا است.

وی ادامه داد: ملت عزیز ایران با مقاومت و ایستادگی و ضمن تجدید میثاق با با آرمان‌های امام و رهبری در شرایط حساس بین‌المللی مذاکره با رئیس جمهور سبک مغز آمریکا را خیانت می‌داند.

شهید چمران از چهره‌های تابناک انقلاب است  

خطیب جمعه ایلام گفت: شهید چمران از چهره‌های تابناک انقلاب و نماد ارزش‌های والای دینی و انقلابی و تاریخ شکوهمند اسلامی است.

وی ادامه داد: نقش شهید چمران در شکل‌گیری جنبش مقاومت لبنان و تربیت جوانان رزمنده لبنان در برابر رژیم صهیونیستی بی‌بدیل است.

سازمان تبلیغات اسلامی نهادی مهم در تبلیغ معارف دینی است  

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: سازمان تبلیغات اسلامی نهادی مهم در تبلیغ معارف دین و ارزش‌های والای سیره پیامبر و ایمه معصومین است.

لطفی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایجاد نهادها و ارگان‌هایی که بتوانند مبلغ و مروج آرمان‌های فرهنگی و دینی و باورهای فکری رهروان امام و پیروان اسلام ناب در جامعه اسلامی باشد، ضروری بود.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی از جمله نهادهایی است که با هدف اعتلای فرهنگ غنی و پر بار اسلام ناب و راستین و معارف اهل بیت عصمت و طهارت با فرمان امام راحل تاسیس شد.

معیار و ملاک تورم جیب مردم است 

خطیب جمعه ایلام گفت: معیار و ملاک تورم جیب مردم است نه آمار و ارقام‌های کاغذی بانک مرکزی. متاسفانه رکود اقتصادی در کشور منجر به بیکاری بیش از حد شده است.

وی ادامه داد: هرچند هر روز شاهد تعطیلی یک کارخانه و یا فعالیت آن هستیم که نمونه آن چند روز پیش اعلام شد که بزرگ‌ترین کارخانه تولیدی در کشور تعطیل شد.

مجازات اخلالگران اقتصادی اولویت اصلی دستگاه قضایی است

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: مجازات اخلالگران اقتصادی اولویت اصلی دستگاه قضایی است. قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران بر اساس قانون  اساسی دستگاه عدلت گستر ، کارآمد و تاثیرگذار در همه عرصه‌های اجتماعی، امنیتی‌، اقتصادی و فرهنگی و حقوقی است.

وی ادامه داد: قوه قضاییه مورد اعتماد همه افراد جامعه و اقشار مختلف است.

لزوم مبارزه جدی با مواد مخدر

خطیب جمعه ایلام بر لزوم مبارزه جدی با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: مبارزه قاطع و فراگیر علیه فعالیت‌ها و اقدامات غیر قانونی مرتبط با مواد مخدر و روانگردان‌ها از وظایف و سیاست‌هاتی ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

لطفی تصریح کرد: مهم‌ترین عامل برای مبارزه با مواد مخدر حضور و مشارکت جدی مردم و خانواده‌ها در زمینه‌های پیشگیری و کاهش آسیب‌ و درمان معتادان است.

 

ارسال نظرات