خبرهای داغ:
اعضای هیات رئیسه دانشگاه کاشان با فرمانده ناحیه مقاومت سپاه کاشان دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر: ۹۰۲۸۷۱۳
|
۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کاشان؛فرمانده ناحیه مقاومت سپاه کاشان در این دیدار با اشاره به اینکه بسیج دانشجویی در کشور به صورت مستقل و زیر نظر سازمان بسیج دانشجویی کشور فعالیت دارد گفت: ترویج فرهنگ والای بسیجی در دانشگاه نیازمند برنامه ریزی است.

سرهنگ پاسدار مرتضی عمومهدی ضمن استقبال از همکاری سپاه و دانشگاه  تاکید کرد: مباحث فرهنگی دانشگاه باید در چارچوب اسلام و نظام باشد و  اما نکته اینجاست که بایدبدانیم مطالبه گری عقلانی جزو ذات فعالیتهای دانشجویی و از اساسی ترین  رسالتهای دانشجو میباشد که باید به آن توجه شود .  ایشان دانشجو را موذن جامعه دانست و افزود در حال حاضر  انتظار از این قشر بعنوان مدیران بیدارآینده کشور مد نظر میباشد . مطالبه گری عقلایی دانشجویان  توام با پاسخگویی درست مسئولین و توجه به خواسته های منطقی دانشجویی جزو  ارزشهاست که باید به آن توجه جدی شود  .

وی با بیان اینکه کاشان یکی از نمونه ترین و  بهترین شهرستانهای  کشور به لحاظ اعتقادات اسلامی است ، همدلی و اتفاق نظر  مجموعه مدیران شهرستان برای حفظ و پاسداری  از این اعتقادات را خواستار شد و افزود: از جمعیت 370 هزار نفری کاشان حدود  125 هزار نفر عضو بسیج هستند که این مایه افتخار شهرستان است.

در این دیدار مسئول نهاد مقام معظم رهبری و معاونان آموزشی، فرهنگی، دانشجویی و  دانشگاه و نمایندگی  ولی فقیه در سپاه کاشان  هم نقطه نظرات خود را در جهت تعامل هرچه بیشتر دانشگاه و  بسیج ارائه کردند.

 

رئیس دانشگاه کاشان در این دیدار ضمن معرفی و کسب افتخارات و  دستاوردهای دانشگاه  از ارتباط رابطان بسیج سپاه با این دانشگاه قدردانی کرد و گفت: دانشگاه کاشان نیروها و دانشجویان پاک و سالمی دارد و طبق اعلام وزارت علوم یکی از سالم ترین دانشگاه های کشور از نظر شاخص های فرهنگی محسوب می شود.

دکتر زراعت بر ضرورت گسترش فرهنگ ایثارگری در دانشگاه تاکید کرد و اظهار داشت: تعامل بسیج با مجموعه دانشگاه اعم از استادان، کارمندان و دانشجویان ضروری است.

وی با بیان اینکه تمایل مدیریت دانشگاه به تعمیم و ترویج فرهنگی بسیجی و اسلامی است خاطر نشان کرد: فلسفه تشکیل بسیج در دانشگاهها،اسلامی شدن دانشگاههاست و این به معنی پیاده سازی اصول و مبانی ارزشهای عالی و متعالی اسلامی است.

دکتر زراعت از آمادگی این دانشگاه برای همراهی  با بسیج  خبر داد و افزود: باید در بین دانشجویان روحیه شجاعت، مسئولیت پذیری و مطالبه گری نهادینه شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها