خبرهای داغ:
متخصص زنان و زایمان گفت:ذخیره سازی خون بند ناف اقدامی جهانی است که متاسفانه مغفول باقی مانده است.
کد خبر: ۹۰۲۸۷۸۷
|
۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
 
به گزارش سرویس خبری بسیج علمی آذربایجان غربی خبرگزاری بسیج، خون بند ناف به عنوان منبعی از سلول های بنیادی در درمان بیماری هایی با منشاء خونی مورد استفاده قرار می گیرد ، تاکنون در جهان 35 هزار عمل پیوند با بهره گیری از سلول های بنیادی انجام شده است. محققان معتقدند امکان درمان حدود 80 نوع بیماری با سلول های بنیادی بند ناف وجود دارد.

یکی از برجسته ترین متخصص زنان  و زایمان در ارومیه درباره ذخیره سازی خون بندناف به خبرنگار سرویس خبری بسیج علمی آذربایجان غربی می گوید: یکی از مهمترین و ارزنده ترین اقداماتی که در چند سال گذشته در  آذربایجان غربی تحقق یافته و می توان گفت با استقبال خوب مردم روبه رو بوده است ذخیره سازی خون بند ناف می باشد.

دکتر شاپور منتظر درباره موانع پیش روی این امر و چالشی که بیشتر مردم با آن روبه هستند اظهار کرد: ذخیره سازی خون بند ناف یک هدیه خدادای می باشد که برخی از مردم به لحاظ مشکلات اقتصادی نمی توانند هزینه های اولیه مورد نیاز را تامین کنند که خوش بختانه دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف در  آذربایجان غربی با ارائه تسهیلات  و شرایط اقساطی پرداخت زمینه را برای آینده ای بهتر فراهم کرده اند.

به اعتقاد دکتر منتظر  ذخیره سازی خون بند ناف یک اقدامی جهانی با آینده ای روشن بوده که در آینده نه چندان دور جان بسیاری از بیماران را نجات خواهد داد.

این متخصص زنان  و زایمان با بیان اینکه اهمیت ذخیره سازی خون بند ناف غیر قابل توصیف است، گفت: مطمئنا در آینده بانک خون بند ناف جهانی تشکیل می شود که به لحاظ اهمیت نمونه های خونی حتی اقدام به خرید و فروش این ماده ارزشمند می شود.

دکتر منتظر افزود:  سلول های بنیادی، پتانسیل درمان دهها بیماری را دارند اما در حال حاضر بیشتر در زمینه درمان بیماری‌ هایی نظیر دیبات و  انواع  بیماری های خونی  بمانند سرطان خون،  کم‌ خونی ‌های مادرزادی ، تالاسمی و نقص سیستم ایمنی که منشاء خونی دارند بکار گرفته می‌شود.

 از نظر وی اطلاع رسانی و تبلیغات در زمینه آگاه سازی مردم خیلی کم بوده و باید این اطلاع رسانی به  زبان های مختلف و در سطوح مختلف  اطلاع رسانی شود تا تمام اقشار  از آن اگاه شوند و از انواع شرایط  آن با خبر شوند.

ارسال نظرات