سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی با حضور هنرمندان عرصه موسیقی از استان‌های مختلف کشور در سنندج آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۹۰۲۸۷۹۲
|
۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، دبیراجرایی جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی پیش از ظهر امروز در آئین افتتاحیه جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: اجرای جشنواره اقوام ایرانی از سال ۹۳ به وزارت ارشاد اسلامی پیشنهاد داده شد و در نهایت دبیرخانه جشنواره به استان کردستان داده شد.

هوشنگ بهمنی با اشاره به اینکه دوره نخست جشنواره در ۱۹ گروه موسیقی از قومیت‌های مختلف ایران با حضور ۱۳ کارشناس عرصه فرهنگ و هنر قومیت‌ها از ۹ کشور آسیایی و آمریکایی برگزار شد، افزود: در این دوره نمایشگاهی در بخش لباس اقوام ایرانی در معرض دید قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: دوره دوم جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی نیز در سه شب برگزار و نمایشگاهی شامل دست بافته‌ها و صنایع دستی استان‌های مختلف کشور برپا شد.

دبیراجرایی جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی با بیان اینکه اکنون شاهد برگزاری سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی در شهر سنندج هستیم، یادآور شد: در این جشمنواره ۱۵ گروه شرکت دارند و در بخش نمایشگاهی که ترکیبی از لباس اقوام و صنایع دستی استان است ۲۵ استان کشور مشارکت دارند.

بهمنی عنوان کرد: در راستای برگزاری جشنواره امسال سعی براین بود تا با آسیب‌شناسی و رفع آسیب‌ها و همچنین تقویت نقاط قوت با کسب تجربه از جشنواره‌های سال‌های قبل عمل کنیم.

وی در ادامه ضمن تقدیر از حمایت‌های مسوولان استان پیشنهاداتی از جمله تعیین ردیف اعتباری ویژه به دبیرخانه جشنواره برای برگزاری سالانه جشنواره در استان کردستان را داد و گفت: تقویت و تعمیق برگزاری این جشنواره نیازمند حمایت بیشتر مسوولان ارشد استان است.

وی نامگذاری ۱۵ اردیبهشت ماه به نام روز ملی لباس اقوام ایرانی و برگزاری جشنواره ملی اقوام ایرانی در اردیبهشت هر سال را از دیگر پیشنهادات دبیرخانه جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی به مسوولان دانست.

در این مراسم علاوه بر اجرای کنسرت کودکان و مولودی‌خوانی و دف نوازی از پیشکسوتان عرصه موسیقی با اهدای تندیس و جوایزی تقدیر شد.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات