نماینده، ولی فقیه در کردستان:

برخورد جدی با عاملان فرار سرمایه‌گذاران از استان/سلامت دستگاه قضا باید زبانزد باشد

نماینده، ولی فقیه در کردستان گفت: متخلفان اقتصادی سربازان آگاه و ناآگاه دشمن برای فشار اقتصادی به مردم هستند که می‌خواهند نارضایتی عمومی ایجاد کند و وظیفه دستگاه برخورد جدی با آنهاست.
کد خبر: ۹۰۲۸۷۹۷
|
۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در دیدار با مدیران و مسوولان دستگاه قضایی استان، با بزرگداشت یاد و خاطره شهدای ۷ تیر به ویژه شهید بهشتی و تبریک هفته قوه قضاییه، اظهار داشت: همه دستگاه‌ها و قوه‌های نظام وابسته به قوه قضاییه است و لذا سلامت این نهاد باید زبانزد باشد.

شاهرودی با تاکید بر اینکه تقوا مختص یک گروه خاص نیست، آن را نسخه‌ای عمومی برشمرد و افزود: تقوا بسترساز اجرای عدالت است.

وی با بیان اشاره به تشکیلات گسترده و جایگاه ویژه دستگاه قضا، افزود: این دستگاه وظیفه اجرای عدالت را دارد و اساس استواری هر نظامی هم بر عدالت استوار است و به همین دلیل افرادی که در این دستگاه خدمت می‌کنند باید از سالم‌ترین افراد و آراسته به تقوا باشند.


  آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی با تاکید بر اینکه تخلف یک فرد نباید منجر به خروج از حیطه عدالت و تقوا شود، دقت نظر در گزینش و صیانت از کارکنان این دستگاه را ضروری دانست.

به گفته نماینده، ولی فقیه در استان، توجه به مساله مرگ و آخرت مساله‌ای است که در سطح کلان کمتر به آن توجه شده است، در حالیکه اگر مورد توجه قرار گیرد، دنیا هم بر اساس آن تنظیم خواهد شد و در دستگاه قضا، باید توجه به این امر بیش از هرجای دیگری باشد چرا که منجر به خودکنترلی افراد می‌شود.

شاهرودی گسترش جرائم در جامعه را نتیجه بی‌توجهی به خود برشمرد و افزود: باید خودکنترلی در بین مردم، مسوولین و دستگاه‌های اجرایی نهادینه شود و هر کسی برای آن در وجود خود همت گمارد.

وی سلامت دستگاه قضا و همه سازمان‌های مرتبط با آن را بسیار مهم خواند و افزود: این دستگاه می‌تواند حق را به حق‌دار برساند و به همین دلیل است که حساسیت ویژه‌ای در آن وجود دارد که اگر آسیبی به آن وارد شود، فورا به چشم می‌آید.

نماینده، ولی فقیه در استان وضعیت فعلی این دستگاه در استان را مطلوب ارزیابی کرد وافزود: این طبیعی است که در دستگاه قضا، همواره یک طرف دادرسی ناراضی باشد وکمتر کسی است که خود را محق نداند و این ناشی از منفعت‌طلبی افراد است.

شاهرودی با اشاره به اینکه اگردشمن بخواهد کشوری را ساقط کند، از ترفند گسترش نارضایتی عمومی به ویژه از دستگاه قضا را اشاعه می‌دهد، گفت: دشمن با استفاده از نفوذ و یا خدشه حیثیتی وارد عمل می‌شود که در حال حاضر از هر دو ترفند در نظام اسلامی استفاده می‌کند تا به هدف خود برسد.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات
آخرین اخبار