رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان:

اصناف در وضعیت بازار و قیمت گذاری کالا‌ها نقش موثری دارند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 107هزار نفر در حوزه اصناف استان مشغول به کار می باشند.
کد خبر: ۹۰۲۸۸۳۲
|
۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، به نقل از روابط عمومی سازمان صتعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان نادر میرشکار، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان به مناسبت فرارسیدن یکم تیر ماه، روز ملی اصناف، گفت: یکی از بزرگترین نهاد‌های مدنی در هر کشوری اصناف هستند، این نهاد‌ها توسط خود مردم اداره می‌شوند و در وضعیت بازار و قیمت گذاری کالا‌ها نقش بسیار موثری دارند.

وی افزود: اصناف از طریق واحد‌های کوچک ایجاد اشتغال می‌کنند که در همین راستا هم اکنون در این بخش در استان سیستان و بلوچستان تعداد ۱۰۷ هزار و ۸۰ نفر مشغول به کار می‌باشند.

میرشکار در خصوص آخرین وضعیت بخش اصناف در سطح استان بیان کرد: دراستان ۴۲ هزار و ۸۱۰ واحد صنفی در رسته‌های توزیعی، تولیدی-خدمات فنی، خدماتی مشغول به فعالیت می‌باشند.

وی در ادامه ابراز داشت: براساس نوع خدمات هر صنف و در چارچوب اجرای تجارت الکترونیک و تسهیل فرآیند کاری واحد‌های صنفی در سال ۱۳۹۶، تعداد ۲۵ هزار و ۳۶۵ واحد صنفی مجهز به دستگاه کارخوان، تعداد ۹ هزار و ۱۴۵ واحد صنفی مجهز به صندوق مکانیزه فروش و ۷ هزار و ۸۶۰ واحد صنفی نیز به ترازی دیجیتال مجهز شده اند.

میرشکار با اشاره به آخرین وضعیت انتخابات اصناف استان گفت: بر اساس آمار مرکز اصناف و بازرگانان ایران و دبیرخانه هیات عالی نظارت، استان سیستان و بلوچستان با کمترین درصد انتخابات معوقه اتحادیه‌های صنفی بهترین عملکرد را در این زمینه در کشور داراست.

وی در خصوص واحد‌های فاقد پروانه کسب و مجوز‌های لازم برای فعالیت در استان نیز تصریح کرد: آنچه مسلم است نگرانی‌هایی در رابطه با واحد‌های بدون پروانه کسب وجود دارد که به نظام اقتصادی ما ضربه وارد می‌کند و این موضوع ارتباط مستقیم با اتاق‌های اصناف دارد که به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و اتحادیه‌های صنفی باید به عنوان امانت دار بر اساس قوانین جلوی فعالیت‌های این واحد‌ها را گرفته و ان‌ها را به سمت قانونی شدن سوق دهند و در صورت عدم تمکین به قانون با همکاری پلیس نظارت براماکن عمومی این واحد‌ها پلمپ شوند.

وی در پایان خواستار همکاری بیش از پیش نهاد‌های مرتبط با حوزه اصناف در سیستان و بلوچستان شد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار