شنبه‌های انقلاب(10)/ رئیس پژوهشکده امنیت ملی در کمیته امنیت جنبش مردمی:

در گفتمان امام راحل، امنیت با مشارکت مردم باید ایجاد شود/ با حضور مردم تاکنون 28 توطئه براندازی خنثی شده است

رئیس پژوهشکده امنیت ملی گفت: در گفتمان امام راحل، باید امنیت توسط خود مردم ایجاد شود و مردم براساس اعتقادات و تبعیت از ولی امر زمانه خود در حفظ امنیت خویش سعی و تلاش کنند.
کد خبر: ۹۰۲۸۸۵۸
|
۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، دکتر حسن رستگارپناه رئیس پژوهشکده امنیت ملی صبح امروز (شنبه) در دهمین شنبه انقلاب با موضوع امنیت که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی و در محل مجموعه فرهنگی سرچشمه(محل حادثه هفتم تیر) برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: در واپسین ساعات پیروزی انقلاب اسلامی پیامی از سوی حضرت امام(ره) صادر شد که هرکس سلاحی در دست دارد بیاید تحویل دهد و هیچ کس حق ندارد به مراکز نظامی و انتظامی حمله کند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی تنها انقلابی است که در یک روز بعد از انقلاب سلاح را از مردم گرفت، زیرا معتقد بود که امنیت باید توسط خود مردم و بدون سلاح برقرار شود.

رستگارپناه با اشاره به مشارکت مردم در ایجاد امنیت بیان داشت: مهمترین رویکردی که در بطن مدیریت انقلاب ایجاد شد این بود که انقلاب، مردم را در برقراری امنیت مشارکت داد.

رئیس پژوهشکده امنیت ملی گفت: در گفتمان امام راحل، باید امنیت توسط خود مردم ایجاد شود و مردم براساس اعتقادات و تبعیت از ولی امر زمانه خود در حفظ امنیت خویش سعی و تلاش کنند.

رستگارپناه تاکید کرد: مردم ایران بدون چشم داشت و نگاه به بیرون، امنیت کشور و خود را برقرار کردند؛ در گفتمان انقلاب یک اصل مهم داریم و آن هم رضایت مندی مردم است.

وی ادامه داد: در این چهل سال، انقلاب اسلامی زمینه ها و بستر هایی برای مشارکت مردم در امنیت ایجاد کرده است این در حالی است که در کشور‌های دیگر این مشارکت دیده نمی شود.

رئیس پژوهشکده امنیت ملی بیان داشت: مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی را می توان مشارکت دادن مردم در برقراری امنیت با همکاری دستگاه های امنیتی دانست؛ در این مشارکت مردمی، نیروهای امنیتی نیز ارتباط خوبی با مردم گرفته اند و این را می توان یک دستاورد برشمرد.

رستگارپناه تاکید کرد: یکی از دیگر دستاورد های انقلاب اسلامی این بود که در ایجاد مدیریت امنیتی کشور، بدون کمک گرفتن از شرق و غرب و باهمت و اعتماد به جوانان اقدام کرد.

وی ادامه داد: این مدیریت در زمان هجمه ها و توطئه های دشمن که هدف آنها ضربه زدن به امنیت کشور بود توانست سربلند شود و این سربلندی با مشارکت مردم رخ داده است.

رستگارپناه با ذکر مثال‌های در این زمینه گفت: اتفاقاتی که در شمال کشور رخ داد، نیرو های امنیتی با مشارکت مردم توانستند قائله آمل را ختم کنند همچنین برملا کردن کودتا و یا شناسایی خانه های تیمی منافقین نیز نمونه های دیگری از این مشارکت است.

رئیس پژوهشکده امنیت ملی گفت: این پیشرفت های امنیتی، ایران را به عنوان یک جزیره ثبات در منطقه ایجاد کرده استکه این را مدیون اعتماد به مردم و مشارک آنها هستیم.

وی گفت: یکی از مسائل اساسی و تجربه انقلاب اسلامی این بود که بین انقلاب و مردم محبت ایجاد شد و افکار عمومی هر روز ار جریان نفاق و کسانی که امینت را مورد خدشه قرار می دادند فاصله گرفت.

رستگار نیا در پایان تصریح کرد: به خاطر وجود مردم در همه عرصه ها توانستیم بر همه توطئه های براندازی علیه نظام غلبه کنیم و این حضور تاکنون توانسته است 28 توطئه شناخته شده دشمن را خنثی کند و به لطف مردم توانسته ایم امنیتی ایجاد کنیم که پایدار باشد و تا زمانی که مردم در صحنه باشند، توطئه های دشمن و ضد انقلاب محقق نخواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار