خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید گفت: در دین مبین اسلام بر مسئله جهاد تاکید شده است و جهاد در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و نظامی مورد تاکید قرار گرفته است و جهادی که همراه با اخلاص باشد نصرت را به دنبال دارد.
کد خبر: ۹۰۲۸۸۶۵
|
۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
نصرت ملل اسلامی در گرو حفظ اتحاد و انسجام است/جهاد مخلصانه مورد تاکید اسلام است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از نخبگان علمی و روسای دانشگاه‌های سوریه اظهار کرد: جامعه اسلامی امروز بیش از هر زمانی نیازمند وحدت وانسجام است و انسجام و اتحاد از مسائل مهم و ضروری در دنیای اسلام است.

وی با اشاره به اینکه مسئله وحدت بین مسلمین مورد تاکید آیات و روایات است، خاطرنشان کرد: در قرآن کریم نیز آمده است که راه نجات و نصرت اسلام در گرو حفظ وحدت است.

این مرجع تقلید در ادامه ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با نخبگان علمی کشور سوریه یادآور شد: امروز شاهد هستیم که در نتیجه غفلت از اتحاد کشور‌های اسلامی، دشمنان راه نفوذ را در پیش گرفته و به دنبال استعمار کشور‌های اسلامی هستند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه با حفظ وحدت شاهد موفقیت‌ها و پیروزی‌هایی در کشور سوریه هستیم، خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام بر مسئله جهاد تاکید شده است و جهاد در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و نظامی مورد تاکید قرار گرفته است و جهادی که همراه با اخلاص باشد نصرت را به دنبال دارد.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه نصرت مسلمین در سایه اتحاد و انسجام مسلمانان تحقق می‌یابد، یادآور شد: در صورت عدم انسجام وحدت شاهد تسلط دولت‌های اجنبی بر مسلمانان خواهیم بود.
ارسال نظرات