بیانیه بسیج اساتید دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان گیلان

مقام معظم رهبری ( مدظله ) از دانشگاه انتظار دارد تا پرورش انسان در تراز شهید چمران را مد نظر قرار دهد

بیانیه بسیج اساتید دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان گیلان به مناسبت فرارسیدن سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید
کد خبر: ۹۰۲۸۸۹۵
|
۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶

به گزارش سرویس بسیج اساتید خبرگزاری بسیج ، به مناسبت شهادت دکتر چمران ، بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان گیلان بیانیه‌ای بدین شرح صادر کرد:

آخرین ماه بهار در تاریخ نگار انقلاب اسلامی، پر رمز و راز و شگفتی ساز بوده است و همواره در پس تغییرات شگرف، این انسان‌های بزرگ بوده‌اند که نام و رسمشان مانده است. پایان خرداد مصادف با شهادت مردی است که مقام معظم رهبری ( مدظله ) از دانشگاه انتظار دارد تا پرورش انسان در تراز شهید چمران را مد نظر قرار دهد. استادان بسیجی مفخترند که روز شهادت ایشان به نام روز بسیج اساتید نام‌گذاری شده است.

در این روز با عظمت می‌توان با صراحت اعلام نمود که مع الاسف هستند کسانی که تمایلی برای الگو شدن امثال شهید چمران ندارند.

هم‌آنان که در طول چهل سال اخیر و در جهت مقابله با جمهوری اسلامی، با اشاعه تفکری مخرب، محتاط و منحرف همواره تلاش داشته‌اند تا سامانه ایدئولوژیک و مکتبی نظام را استحاله نموده و با عناوین مختلف، وجه و مشی انقلابی‌گری مسئولین و مردم را بزدایند. کرانه‌های این خط مرموز فکری، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را می‌توان در برخی از جریان‌های مدعی روشنفکری غربگرا مشاهده نمود؛ اما آنچه که در این برهه بسیار مشهود است، نفوذ و رخنه گسترده تفکر عناصر معلوم الحال شیفته غرب در سطوح تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کشور است. متاسفانه باید اظهار داشت که نفوذ گسترده این عناصر در مراکز تصمیم‌سازی در طی سال‌های اخیر منجر به در پیش گرفتن سیاست‌های اشتباه، کوته بینانه و حتی مغایر با اصول و منافع انقلاب و جمهوری اسلامی در برخی از سطوح تصمیم‌گیری شده است که مظاهر آن را می توان در برجام، سند 2030، قراردادهای IPC و FATF و سایر موارد مشاهده نمود. ماحصل این خط فکری و عملی، همان مشی غلط "چشم دوختن به دست بیگانگان و چه بسا دشمنان، برای حل مشکلات کشور" است.

استادان بسیجی استان گیلان بر اساس بررسی‌های محققانه اعلام می دارند، جمهوری اسلامی ایران با وجود داشتن دارایی‌هایی گرانبها چون اسلام و ولایت عزیز، مردمی غیور، جوانانی پرامید و استادانی خبره و متعهد نه تنها توان حل مشکلات و مسائل خود را دارد بلکه در صورت نگاه صحیح برخی از مسئولین به مسائل، قادر است به کشوری پیشرو در همه جنبه‌های مادی و معنوی در جهان تبدیل گردد و تجربه سال‌های پس از انقلاب نیز نشان داده است، در هر زمان که خودباوری و توکل به ذات اقدس الهی را مبنای تصمیم و عمل خود قرار داده‌ایم به نتایج شگرف و خیره کننده‌ای دست یافته‌ایم.

بسیج اساتید استان گیلان با دارایی خود یعنی همان اساتید متعهد، دلسوز، نخبه و خلاق و با رویکردی " حل المسائلی " مشتاقانه و بدون هیچ چشم داشت آمادگی خود را برای کمک فکری، فنی و معنوی به دستکاه های اجرایی استان برای حل معضلات و مشکلات اعلام می دارد و معتقد است که دولت جمهوری اسلامی طی چهل سال اخیر خدمات خیره کننده و امید آفرینی به مردم شریف ایران ارائه کرده است که می‌تواند در مسیر پیش‌رو نیز با تکیه بر توان داخلی و بهره بردن از رهنمودهای رهبر گرانقدر انقلاب و با عنایت حضرت حق تعالی، بر مشکلات کشور فائق آید. انشاالله.

ارسال نظرات