خبرهای داغ:
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی:

نخبگان و دانشگاهیان نقش کلیدی در مهار آسیب ها دارند

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در آیین تجدید بیعت با شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گلزاری شهدای وادی رحمت، با اشاره به نقش همگانی در کاهش آسیب های اجتماعی، نقش نخبگان، فرهنگیان و دانشگاهیان را نقش کلیدی و مهم در کنترل و مهار آسیب های اجتماعی عنوان کرد.
کد خبر: ۹۰۲۸۹۱۹
|
۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری افزود: متاسفانه به علت برخی فشارهای روانی در یک تصمیم آنی فاجعه ‌ای رخ می‌ دهد که برون رفت از چنین وضعیتی لزوم توجه به سبک زندگی حاکم بر روابط اجتماعی بر اساس سبک اسلامی را ضروری می کند.
وی ادامه داد: در روابط بین افراد مسائلی چون عدم توجه به حقوق دیگران به هنگام یک تصادف ساده رانندگی منتهی به یک درگیری شده و یا یک اختلاف ساده خانوادگی باعث قتل یک انسان می ‌شود.
حجت الاسلام مظفری با اشاره به اینکه جرایم مربوط به حوزه خشونت، عدم کنترل خشم و ضرب و جرح در آذربایجان شرقی بالاترین میزان جرایم را دارد، اظهارداشت: 99 درصد قتل ها ناخواسته و براساس عصبانیت و عدم کنترل خشم و ناراحتی است.
وی اضافه کرد: سبک زندگی غربی و توقع بیجا در بین جوانان به قدری افزایش یافته که تعلق جوانان به مال و اموال به نوعی سبب ایجاد خشونت بین آن ها شده و متاسفانه این سبک زندگی در جامعه ترویج پیدا کرده و قناعت از بین رفته است.
حجت الاسلام مظفری تغییر نگرش به زندگی را لازمه جامعه امروزی دانست و خاطرنشان کرد: تاکید رهبر فرزانه انقلاب هم بازگشت سبک زندگی جامعه به سبک زندگی اسلامی است چراکه اگر جامعه از اصول و ارزش های اسلامی جدا بیفتد، دچار معضلات جدی خواهد شد.
وی بالا بودن میزان مهریه ها در جامعه را از دیگر زمینه های بروز انواع ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی برشمرد و گفت: با نگاهی به پرونده های دادگاه های خانواده می‌توان به این نتیجه رسید که بیش از 90 درصد طلاق ها مربوط به کسانی است که مهریه های بالا داشته اند.
حجت الاسلام مظفری ادامه داد: شرایط ازدواج بین جوانان امروز به قدری پیچیده و سخت شده است که با ادامه این وضعیت، نباید انتظار استحکام بنیان خانواده را داشت و نتیجه چنین تفکراتی طلاق، گرفتاری و هرج و مرج در خانواده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها