رئیس دادگستری شهرستان دلفان گفت: میزان صلح و سازش در پرونده‌های دعاوی خانوادگی ۵۴٪ بوده است و درسایر جرایم نیز ۴۴٪درصد به صلح و سازش به اتمام رسیده اند
کد خبر: ۹۰۲۸۹۴۷
|
۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان،؛علی صفر بیرانوند ، رئیس دادگستری شهرستان دلفان بمناسبت هفته قوه قضائیه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته قوه قضاییه به همکاران ، قضاوت و کارکنان دستگاه قضایی افزود: از وظایف قوه قضاییه در قانون اساسی ؛ حفظ امنیت عمومی ،خل وفصلدعاوی و پیشگیری از وقوع جرم ، حفظ امنیت عمومی است که در این راستا با تلاش نیروهای انتظامی و امنیتی و دستگاه قضایی یکی از امن‌ترین شهرستان های درسطح استان است ، این در صورتی است که ما امنیت خود را در واقع مدیون همه کسانی که در داخل و خارج از مرزهای کشور با داعش و....مبارزه میکنند.

رئیس دادگستری دلفان عنوان کرد:دستگاه قضا با جرائم خشن ،قمه کشی ،قتل و...به شدت برخورد میکنند ودر صورت رضایت شاکی ما از جنبه عمومی پیگیر این جرائم میشویم.

 

بیرانوند گفت: بیشترین جرایم واقع شده در شهرستان، ایراد ضرب و جرح،مواد مخدر،تصادفات ،اختلافات ملکی و سرقت را میتوان نام برد که کاهش و افزایش این نوع جرائم بستگی به عملکرد برخی ادارات دارد ، بعنوان نمونه در اختلاف ملکی ناشی از  اداررات ثبت و جهاد کشاورزی است که مکلف به حد نگاری ( کاداستر) را انجام نمی‌دهند که میبایست این طرح هرچه سریعتر انجام شود.

وی تصریح کرد:در خصوص تصادفات که رتبه سوم در شهرستان را داشته است بیشترین پرونده ها به جاده نورآباد-خرم آباد مخصوصاً پیچ خطرناک گاوکش است که بیش از ۱۱ سال است این پروژه تکمیل نشده است که بیشتر پرونده‌های کیفری در این رابطه است .

بیرانوند در ادامه افزود: در بحث مواد مخدر مگر دستگاه قضایی چقدر می‌تواند بازداشت کند ، که در این رابطه از عوامل این جرایم بیکاری است ، که برای رفع این معضل ایجاد اشتغال است که مسئولین باید در فکر ایجاد اشتغال باشند .

 

بیرانوند افزود:در بحث سرقت با ۴۰٪کاهش نسبت به سال گذشته داشته ایم همچنین ضرب و جرح ۱۰٪ ، تصادفات ۴٪ کاهش یافته است اما متاسفانه در بحث مواد مخدر ۲٪ افزایش داشتیم که این افزایش ناشی از بازداشت خرده فروشان بوده است.

وی تصریح کرد: همچنین با حضور و تلاش نیروهای امنیتی ۴۰% تا ۵۰٪ شاهد افزایش کشف مواد مخدر و کارگاههای تولیدی بودیم.

بیرانوند افزود : در خصوص تیر اندازی در مراسمات عروسی ، این یک عمل مجرمانه است که دارای مجازات حبس می‌باشد ، که در صورت مشاهده با این عوامل به شدت برخورد میشود افرادی که دارای سلاح مجوز دار باشند ، واقدام به تیر اندازی نمائید ، قدرت نمایی با سلاح است این در حالی است که کسانی که مجوز نداشته باشند مرتکب جرم حمل غیر مجاز و قدرت نمایی  میشوند که موجب حبس شخص مذکور میشود ودستگاه قضایی نیز با شدت با این جرائم برخورد میکند.

بیرانوند در ادامه افزود: از اردیبهشت ماه۹۶ تا اردیبهشت ۹۷ ، ۳۰ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف و خلع ید شده اند و از نیمه سال ۹۴ تا سال ۹۵ ، ۴۰ هکتار از اراضی رفع تصرف شد که این میزان تاکنون ۷۰ هکتار از این اراضی طی دو سال گذشته رفع تصرف و خلع ید شده است .

 

وی در خصوص منابع آب که جزء منابع ملی است با توجه خشکسالی های به وجود آمد در سال های گذشته و سال کنونی تمام چاه‌های غیر مجاز را  بر اساس احکام قضایی مسدود کرده ایم واین آمار از سال ۹۶ تا سال کنونی  ۳۶ حلقه چاه مسدود شده است  این در صورتی است که از سال ۹۶ و قبل از آن و آمار سال جاری ۷۰ حلقه چاه غیر مجاز پر و مسدود شده اند این در حالی است که در این زمینه رتبه اول در سطح استان را کسب کرده ایم.

بیرانوند افزود : ما مخالف کشت سیب زمینی نیستیم ما می‌خواهیم کشت آن محدود  و سازماندهی شود، نه اینکه دلالان زمین های کشاورزان بومی را با قیمت های کمی اجاره میکند و با قیمت های گزافی به کشاورزان غیر بومی اجاره دهند .

وی عنوان کرد: این در صورتی است که کشاورزانی که بیشتر از حد مجاز از آب چاه ها استفاده کنند نسبت به ابطال مجوز آنها اقدام میشود که این امر مربوط به اداره امور آب و جهاد کشاورزی است که به دستگاه قضایی این افرادی که بیش از حد مجاز استفاده میکنند معرفی میکنند .

 

بیرانوند در ادامه با ارائه گزارش عملکرد این دادگستری افزود: در حوزه قضایی شهرستان دلفان ۲۲هزار پرونده ورودی داشته ایم که ۱۰هزار و ۹۰۰ فقره در مرحله دادسرای و دادگاه رسیدگی شده است و ۱۱۰۰۰پرونده نیز در شورای حل اختلاف رسیدگی شده است که از این تعداد ۵۰۰۰ پرونده منجر به صلح و سازش شده است که در مجموع ۴۴٪از پرونده را شامل می‌شود

 

وی گفت: میزان صلح و سازش در پرونده‌های دعاوی خانوادگی ۵۴٪ بوده است و درسایر جرایم نیز ۴۴٪درصد به صلح و سازش به اتمام رسیده اند 

وی در پایان افزود که ایجاد پلیس فتا در شهرستان دلفان یکی از ضروریات در این شهر است که مسئولان نسبت به راه اندازی پلیس فتا در این شهرستان اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات