خبرهای داغ:
مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه شاهرود از اجرای طرح‌جوانه های صالحین در ۵۰ پایگاه بسیج مساجد و محلات و جامعه زنان شهرستان شاهرود خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۸۹۵۰
|
۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۹
حجت الاسلام سید رضا مرتضوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با اشاره به اجرای طرح جوانه‌های صالحین در سطح شهرستان شاهرود در ایام اوقات فراغت دانش آموزان گفت: این طرح در ۵۰ پایگاه بسیج مساجد و محلات و جامعه زنان شهرستان شاهرود اجرا می‌شود.
وی افزود: این طرح در شهر‌های شاهرود، بسطام، مجن، کلاته خیج، رودیان و بیارجمند و دهستان‌ها با حضور نوجوانان و‌جوانان در قالب برنامه‌های فرهنگی تربیتی سیاسی آموزشی و عملی هنری اجرا می‌گردد.
مسئول تعلیم تربیت سپاه شاهرود با اشاره به طرح جوانه‌های صالحین اظهار کرد: این طرح به عنوان یک طرح ملی شامل مجموعه برنامه‌های پیشنهادی برای بیست هزار پایگاه بسیج مساجد و محلات در فصل تابستان است که با هدف ارتقاء، جذب و تشکیل حلقه‌های جدید صالحین، در راستای تبدیل اوقات فراغت تابستان به عرصه‌ای برای رشد و تعالی بسیجیان و عموم مردم طراحی و اجرا می‌گردد.
وی ادامه داد: این برنامه‌ها در سه بخش؛ برنامه‌هایی برای تشکیل و تقویت حلقات، برنامه‌های درون حلقات و برنامه‌های عمومی پایگاه برای نقش آفرینی حلقات صالحین در قالب و موضوعات مختلف برگزار می‌گردد.
مرتضوی تاکیدکرد: گسترش، تعمیق و نقش آفرینی هر چه بیشتر شجره طیبه صالحین به عنوان رکن اصلی برنامه جامعه سازی اسلامی بسیج به عنوان پیامد اجرای این برنامه‌ها مورد انتظار است.
وی هدف از این طرح را تقویت و تعالی حلقات صالحین و فراهم ساختن زمینه‌های جذب افراد به بسیج بیان کرد و شعار محوری این طرح را نشاط و تعالی در پرتو قرآن و نماز عنوان کرد و گفت: استفاده مطلوب از فرصت ایام تابستان برای رشد و تعالی بسیجیان و اعضای حلقات صالحین؛ شناسایی و جذب حداکثری جهت عضویت در بسیج و حفظ و انسجام حلقه‌های تربیتی صالحین از منظور‌های این طرح می‌باشد.
مرتضوی اضافه کرد: تقویت شبکه شجره طیبه صالحین، تقویت هویت حلقه‌ها و نقش آفرینی آن در فعالیت‌های پایگاه مقاومت، ایجاد شور و نشاط و تقویت روحی معنوی و تلاش برای سازندگی روحی، اخلاقی و فکری نوجوانان و جوانان و غنی سازی اوقات فراغت بسیجیان از دیگر اهداف این طرح ملی است.
مسئول تعلیم و تربیت سپاه شاهرود با اشاره به جامعه هدف این طرح گفت: بسیجیان عادی و فعال عضو حلقه‌های تربیتی بسیجیانی که عضو حلقه‌های صالحین نمی‌باشند و آحاد کودکان، نوجوانان و جوانان حوزه استحفاظی هر پایگاه مقاومت می‌تواند در این طرح شرکت کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها