خبرهای داغ:
نماینده شاهرود و میامی در مجلس، ضمن اشاره به سیاست‌های پیشگیرانه در برابر مشکلات اجتماعی، گفت: پیشگیری از وقوع جرم نیازمند فرآیند اجرایی صحیح است.
کد خبر: ۹۰۲۸۹۵۴
|
۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۲

به گزارش خبرنگار بسیج از میامی،

سید حسن حسینی شاهرودی طی سخنانی پیش‌ازخطبه‌های نماز جمعه میامی به میزبانی مسجد جامع این شهر با اشاره به هفته قوه قضائیه و همچنین با تأکید بر پیشگیری به‌مثابه یکی از مهم‌ترین سیاست‌های دستگاه قضا در برابر جرائم و معضلات اجتماعی، تأکید کرد: یکی از مسائلی که امروز در حوزه قوه قضائیه مطرح می‌شود، مقوله پیشگیری است که البته تمام آن به نیروی انتظامی و اطلاعات و دستگاه قضا بازنمی‌گردد بلکه این امر، فرآیند اجرایی صحیح با مشارکت تمام مردم و مسئولان را می‌طلبد تا از بروز آسیب‌ها جلوگیری کند.

وی بابیان اینکه نباید منتظر باشیم تا جرم و جنایتی رخ دهد و سپس قوه قضائیه عاملان را مجازات کند، افزود: بخشی از این امر به قوه قضائیه بازمی‌گردد که طی آن دستگاه قضا قاطعانه با مجرمان برخورد کند و متخلفان و مفسدان را سر جایشان بنشانند و این البته امری است که از آن گلایه‌مند هستیم.

نماینده شاهرود و میامی در مجلس، با بیان اینکه از قوه قضائیه گلایه داریم که چرا بسیاری پرونده‌های فساد بزرگ بدون تعیین تکلیف هستند، گفت: پرونده‌های بسیاری در دادسرا هستند که هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند و فرایند دادرسی آن‌ها بسیار سخت و پیچیده شده و دادگستری نیز می‌خواهد مرّ قانون و شرع را عمل کند اما گاهی اوقات شرایط ایجاب می‌کند که از احکام ثانویه‌ای استفاده کنیم و نگذاریم این فاجعه، جرم، فساد و جنایت درشت به تمام جامعه کشیده شود لذا لازم است قاطعیت بیشتری را از قوه قضائیه شاهد باشیم.

مجلس درباره فساد باید قوانین درستی را تعیین کند

حسینی شاهرودی بابیان اینکه فساد پیش از آنکه به دادگستری برسد می‌بایست توسط دستگاه‌های اجرایی، دولت، مجلس و … مورد نظارت، پایش و جلوگیری قرار گیرد، تأکید کرد: مجلس درباره فساد باید قوانین درستی را تعیین کرده و دولت در اجرای خوب آن‌ها بکوشد تا بتوانیم جلوی فساد را بگیریم.

وی بیان کرد: قضات قوه قضائیه تلاشی ستودنی دارند و درعین‌حال که مشکلات متعددی در جامعه وجود دارد که تبعاتش به حوزه‌های امنیتی، انتظامی و قضایی بازمی‌گردد اما همچنان عملکرد خوبی را در دستگاه قضا در سطح شاهرود و میامی شاهد هستیم.

عضو خانه ملت در دیگر بخش سخنان خود با اشاره به دیدار نمایندگان با رهبر معظم انقلاب اسلامی، افزود: ایشان در این دیدار فرمودند نمایندگان عصاره فضائل ملت هستند و باید بدانند که فضیلت‌های ملت مسلمان ایران را حفظ و در آن راستای ارتقای آن‌ها حرکت کنند.

حسینی شاهرودی گفت: معظم له همچنین در دیدار با نمایندگان اشاره داشتند که وظیفه نمایندگان قانونگذاری است و باید قوانین درست را پایه‌گذاری کنید و فراتر از آن باید نظارت بر اجرای قانون را نیز در دستور کار داشته باشند که چگونه قانون اجرا می‌شود و حتی فرمودند که چرا بعد از دو سال یک قانون مانده و توسط دولت اجرا نشده و نقش مجلس در این بین چیست؟ این است که اگر سوال از رئیس جمهور، وزیر و یا حتی استیضاح بیان می شود، ناشی از این اختیاری است که قانون گذار به نمایندگان داده و لذا این به معنای عدم تعامل و تضاد با دولت نیست تا دولت در مسیر قانون حرکت کند و ما امیدواریم فضای جامعه، قوای سه گانه و … به سمت و سویی برود که منافع همه مردم را در بر داشته باشد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس همچنین از پیگیری های لازم در خصوص  آسفالت جاده میامی به جیلان ،جاده های منطقه فرومد و پل ابریشم خبر داد و گفت:همچنین با توجه به مشکلات حوزه آب در سطح روستاها آبرسانی به روستاها در دستور کار قرار دارد و آب رسانی به بخش کالپوش با تاسیس مجتمع آبرسانی درکالپوش در حال پیگیری است.
وی گفت: استخر سرپوشیده میامی و زمین چمن نیز پیگیری هایی صورت گرفته  است و  امیدواریم با اعتبارات امسال این پروژ ها تکمیل گردد.

حسینی شاهرودی  همچنین به پیشرفت خوب پروژه های حوزه درمان و بهداشت در شهرستان میامی اشاره کرد و گفت: رویکرد بر این شده است که بیمارستان ۳۲ تختخوابی تکمیل گردد و کلینیک ویژه تخصصی که بنیاد علوی در کنار بیمارستان در حال ساخت است و ساخت مرکز بهداشت شهرستان میامی از اقدامات مهم در این حوزه است که در حال انجام است و باید در تکمیل پروژه ها تسریع شود.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: با مدیریت جهادی برای توسعه روز افزون شهرستان های شاهرود و میامی تلاش خواهیم کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها