خبرهای داغ:
معاون قضایی دادستان کل کشور در امور احیا حقوق عامه:
معاون قضایی دادستان کل کشور در امور احیا حقوق عامه گفت: در بحث رسانه ها باید گفت اعتقاد ما براین است رسانه ها می توانند در اجرای صحیح ضوابط و قوانین معجزه کرده و انعکاس دهنده نظرات مردم باشند
کد خبر: ۹۰۲۹۰۹۸
|
۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، دکتر محمدجواد حشمتی معاون قضایی دادستان کل کشور در امور احیا حقوق عامه در همایش نقش دستگاه قضا و رسانه در احیا حقوق عامه ضمن اشاره به مقام شهید بهشتی بیان کرد: هجمه به بهشتی به دلیل مدیریت ها و تدابیر خاصی بود که داشت و این شهید بزرگوار با مظلومیتی که داشت هرگز لب به شکوه نگشود.
وی گفت: مساله حقوق عامه که از دوسال قبل شروع شده از طریق یک دستورالعمل جامع اطلاع رسانی شد و در بررسی قوانین قانون اساسی ۲۰۰ مورد از قوانین مهم تشریح شد و می طلبد که با توجه به گستردگی حقوق عامه، موضوعات مهم از جمله موضوع آب و هوا، جنگل ها، محیط زیست و غیره که به صورت چالش درآمده را مورد پردازش قرار دهیم.
معاون قضایی دادستان کل کشور در امور احیا حقوق عامه اظهار کرد: این چالش بسیار مهم است و اگر امروز به این وضعیت اسفناک رسیدیم به دلیل مدیریت ضعیف و نیز حفر چاه های مجاز و غیرمجاز می باشد که موجب شده امنیت امروز نیز به خطر بیفتد.
دکتر حشمتی افزود: در بحث رسانه ها باید گفت اعتقاد ما براین است رسانه ها می توانند در اجرای صحیح ضوابط و قوانین معجزه کرده و انعکاس دهنده نظرات مردم باشند.
وی عنوان کرد: ما شاهد بودیم عالی ترین مقام این کشور قانون را دور زده و نقض قانون کرده است و اطلاع رسانی این موضوع از وظایف رسانه ها بوده است.
معاون قضایی دادستان کل کشور در امور احیا حقوق عامه مطرح کرد: مطبوعات و رسانه ها و اهل قلم می توانند در تمام امور پررنگ وارد شده و به طور مثال در بحث فساد وارد شوند در حالی که نقش بسیار کمرنگ داشته اند.
دکتر حشمتی ادامه داد: خیلی از تغییر کاربری ها هیچ ضرورت و سنخیتی ندارد و بسیاری از زمین ها و جنگل ها را بدون هیچ توجیهی وارد محدوده شهری کرده اند. مطبوعات چرا نتوانستند وارد این موضوع شده و نقض قوانین را از سوی افراد مختلف زیر سوال ببرند.
وی خاطرنشان کرد: از این نوع اتفاقات مختلف که مصادیق گوناگون دارد بسیار زیاد است. وقتی چندین هکتار زمین کشاورزی به منازل افراد خوش نشین تبدیل می شود چرا از سوی رسانه ها مطرح نمی شود در حالی که فساد محسوب می شود.
معاون قضایی دادستان کل کشور در امور احیا حقوق عامه تصریح کرد: خیلی از موضوعات بعنوان حقوق عامه مغفول مانده و با وجود تمام امکانات استفاده درستی از ظرفیت های بیرونی نداریم و همچنان بلاتکلیف هستیم.
دکتر حشمتی ادامه داد: بسیاری از دستگاه ها با وجود ظرفیت های خوب، از یکدیگر دور مانده اند و امیدواریم استان قزوین بتواند بعنوان پایلوت در این امر موفق باشد.
وی عنوان کرد: سال ۹۴ قریب به ۴۰۰ مورد ورود دادستان ها به امور عامه داشتیم که این امر بسیار مقبول است و امیدواریم این امر تداوم یابد همانگونه که دادستان کل قزوین در امر عوارضی ورود یافته و بعنوان قهرمان هفته لقب یافت.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها