عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر لزوم تقویت اقتصاد خانوارها تاکید کرد.
کد خبر: ۹۰۲۹۱۲۴
|
۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج ، شهاب نادری در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به گران شدن قیمت کالاهای اساسی در مدت اخیر، گفت:همزمان با رشد نرخ دلار روند صعودی قیمت کالاها در بازارهای مختلف آغاز شده و همچنان ادامه دارد.   

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تقویت اقتصاد خانوارها ادامه داد:باید توجه داشت سوداگران به بهانه افزایش نرخ ارز بازارها را با التهاب روبرو کرده اند تا با این روش به بیشترین سود ممکن دست یابند.

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی افزود:تاثیر پذیری قیمت بهای تمام شده بسیاری از کالاهای ساخت داخل از نوسانات نرخ دلار در حد افزایش فعلی نیست بنابراین باید نهادهای نظارتی از رشد کاذب قیمت ها جلوگیری کنند وبه وضیعت موجود در بازارها رسیدگی کنند.

نادری در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ادامه داد:اینکه تنها در مصاحبه مسئولان بیان شود که قیمت یک محصول حباب دارد، غیرقابل قبول است چرا که باید نرخ ها در بازارهای مختلف در عمل ساماندهی شود و از گرانفروشی کاذب جلوگیری شود.

وی تصریح کرد:با توجه به گرانی های اخیر شرایط درآمدی بیشتر خانوارها کارگری و کارمندی به نحوی نیست که بتوانند معیشت خانوارهایشان را در سطح متوسط تامین کنند.  

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:هرچند که ضریب افزایش حقوق کارگران، کارمندان و بازنشستگانی که از سطح درآمد پایینی برخوردار هستند در سال 97 بالاتر در نظر گرفته شده؛ اما گرانی های در ابتدای سال جاری بسیار بیشتر از افزایش حقوق ها معیشت خانوارها را تحت تاثیر قرار می دهد.

ارسال نظرات