شرفی:

پتروشیمی آبادان به دلیل خورندگی رادیاتورها تعطیل شد

عضو کمیسیون انرژی مجلس، توضیحاتی درباره تعطیلی پتروشیمی آبادان به دلیل شوری آب ارائه کرد.
کد خبر: ۹۰۲۹۱۳۳
|
۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، غلامرضا شرفی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تعطیلی پتروشیمی آبادان به علت شوری آب، گفت: در چند روز گذشته سختی آب رودخانه بهمن شیر که برای مصرف آب شرب و مصارف صنعتی استفاده می شود، به 17 هزار  ppmرسید که این سختی آب پس از تصفیه به کمتر از 8 هزار ppm  نمی رسد.

وی افزود: این آب، حتی برای کشاورزی نیز قابل استفاده نیست و سبب خورندگی دستگاه های صنعتی، لوله و رادیاتورهای بزرگ که برای پتروشیمی و پالایشگاه ها استفاده می شود، شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کار عملیاتی و تولید در پالایشگاه و پتروشیمی آبادان تعطیل شده است، افزود: بنگاه های اقتصادی به صورت مداوم موضوع شوری آب را یادآور شده اند و نزدیک به 17 ماه است که به مسئولان در دستگاه های مختلف درباره آب شهرهای آبادان و اروند به صورت کتبی و حضوری تذکر داده و اعلام شده که با توجه به کمبود نزولات جوی در فصل گرم سال آبادان و شهرستان های تابعه با مشکل روبه رو می شوند.

آب آشامیدنی در آبادان وجود ندارد

وی ادامه داد: اکنون حدود 3 الی 4 روز است که مردم با توجه به شرایط موجود اعتراض مسالمت آمیز می کنند؛ اما هیچکدام از مسئولان رفتار مسئولانه از خود نشان نداده اند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه امروز به معنای واقعی شرایط آبادان و مردم آبادان بحرانی است، یادآور شد: در حال حاضر آب آشامیدنی در آبادان وجود ندارد، در حالی که این مشکل از ماه های قبل قابل پیش بینی بود و می شد این بحران را پیش بینی و مدیریت کرد.

آب آبادان برای احشام قابل استفاده نبوده و درخت را خشک می کند

وی افزود: کدام منطقی قبول می کند که در گرمای بیش از 50 درجه آب شور به مردم ارائه شود، در حالی که این آب برای احشام قابل استفاده نبوده و درخت را خشک می کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مسئولانی در کشور وجود داشته که نا اهل بوده و دلسوز مردم نیستند، تصریح کرد: مسئولان مربوطه می دانند که ظرف چند ماه آینده شرایط بحرانی در کشور ایجاد می شود؛ اما هیچ ترتیب اثری نمی دهند، در حالی که مردم در شهرهای مرزی از وضعیت موجود ناراضی هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار