کد خبر: ۹۰۲۹۱۴۴
|
۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷

 

 

 به گزارش سرویس بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت خبرگزاری بسیج، احمد اميرآبادي نماينده مردم قم و در گفتگو با فارس، از روند واردات برخي از کالاها به کشور به شدت انتقاد کرد.

وي در همين زمينه گفت:‌ اخيراً دو سند به دست ما رسيده که نشان مي‌دهد ثبت سفارش‌هايي براي واردات خاک براي بستر خواب گربه و همچنين سطل آشغال از آلمان با دلار ۴۲۰۰ توماني صورت گرفته است.
وي با اشاره به وضعيت اقتصادي جامعه اظهار داشت: با توجه به وضعيت دلار و مشکلات ارزي ورود چنين کالاهايي توهين به ملت است.
وي با تأکيد به اينکه قواي سه‌گانه و تمامي دستگاه‌ها بايد براي رفع مشکلات اقتصادي مردم بکوشند تصريح کرد: چنين ثبت سفارش‌هايي نشان مي‌دهد که برخي انگيزه‌اي براي رفع مشکلات مردم ندارند و مسائل ديگر را دنبال مي‌کنند.
«ما نمايندگان مجلس درخواست اعمال ماده ۲۳۶ خواهيم کرد و همچنين تحقيق و تفحص و سوال از وزير را دنبال مي‌کنيم زيرا تمامي مقامات دولتي و غيردولتي دست‌اندرکار بايد پاسخگو باشند.»
وي در پايان تأکيد کرد: وزير اقتصاد، وزير صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزي، گمرک و ... بايد پاسخگوي واردات کالاهايي باشند که در برهه فعلي واردات آنها سودي براي مردم ندارد.
گفتني است: دو ماه از اجراي جديد سياست ارزي دولت مبني بر اختصاص دلار ۴۲۰۰توماني به كالاهاي وارداتي از يك سو و از سوي ديگر خريد ارز از صادركنندگان با همين نرخ مي گذرد. آمار ها از اين حكايت دارد كه ثبت سفارش كالا براي واردات تا دوبرابر نسبت به سال گذشته افزايش داشته است.
رقم ۲۰ميليارد دلار در اين باره واقعاٌ بهت انگيز است.ايجاد رانت فساد انگيز در اين باره باعث شده اجناسي با دلار ۴۲۰۰ تومان وارد و با دلار ۸۰۰۰توماني در بازار به فروش رسد.همين مسئله باعث شد در نشست شوراي هماهنگي اقتصادي سران قوا مصوب شود؛ پرداخت دلار براي واردات غير ضرور متوقف شود. همين خبر حكايت از بازنگري در سياست هاي ارزي بانك مركزي براي جلوگيري از رانت و فساد در واردات كالا دارد.

ارسال نظرات