خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: حفظ ایمان بسیاری از مردم عامه به این است که زندگی روزمره آنان درست شود که دولت و دانشگاه باید در کنار هم بکوشند تا علم را با صنعت و اقتصاد بکار گیرند و جامعه را نجات دهند.
کد خبر: ۹۰۲۹۱۶۱
|
۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی صبح امروز در مراسم روز بسیج اساتید در جمع اساتید دانشگاه های مرکز استان و جمعی از مسئولین ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهید چمران اظهارداشت: دو کلمه استاد و بسیجی یعنی علم و ایمان و جامعه ای از دین و دانش بهره می برد که از این دو برخوردار باشد.

وی تصریح کرد: دین بدون دانش و دانش بدون دین به جان انسان آتش می شود. دین بدون علم سر از خرافه در می آورد و دانش بی ایمان سر از سرکشی و طغیان درمی آورد که امروز در دنیا می بینید.

عبادی خاطرنشان کرد: در جهان شناسی عقلی، علمی، فلسفی، احساسی و جهان بینی اسلام که در تجزیه و تحلیل سنگ تمام گذاشته علم جایگاهی دارد و کارش جزعی بینی و دقت مبتنی بر فرضیه و آزمون است.

وی ادامه داد: علم نمی تواند با محدودیتی که دارد جهان شناسی باشد چون از اول و آخرش بی خبر است و نیز علم نمی تواند آرمان ساز باشد.

ایمان، علم امثال دکتر چمران را زیبا می کند

نماینده ولی فقیه در استان با تأکید بر اینکه ایمان آرمان ساز است افزود: جواب عملی این ادعا دکتر مصطفی چمران است که دانشمندی بی نظیر، دقیق و قابل قبول اساتید اهل فن است. اگر ایشان اهل جایگاه، پول و رفاه بود که همه چیز برایش مهیا بود و نیاز نبود خانواده را رها کند و به صحرای خوزستان یا کوه های لبنان و کردستان برود.

وی اظهارداشت: اصولاً ایمان دارای یک زیبایی و زیبایی بخشی است که به هر چه رسد زیبایش می کند. ایمان می تواند فقر و جهل را نیز به مرحله افتخار و زیبایی برساند.

زیبایی علم به ایمان است

وی با بیان اینکه اگر ایمان بر چهره استغناء بتابد مانند مال خدیجه کبری زیبا می شود افزود: اگر بر مال و ثروت انباشته نور ایمان بتابد این غنی زیباست و همچنین ایمان فقر کریه را زیبا می کند.

عبادی با تاکید بر اینکه ایمان به علم جهت می دهد متذکر شد: علم جایگاه خودش را دارد اما زیبایی علم به ایمان است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه هیچ گاه علم جای ایمان را نمی گیرد اضافه کرد: علم بدون ایمان یک عنصر سرکش است و از بدبختی انسانهای آخر الزمان است که علم بدون ایمان دنیا را جهنم کرده است.

وی بیان داشت: ایمان، علم امثال دکتر چمران را زیبا می کند و الا علم به خودی خود مرکب سرکش است.

با همه وجود دفاع کنید چون در مقابل باطل محض قرار گرفتید

عبادی با بیان اینکه استاد بسیجی مانند دکتر چمران در صحنه میدانی قضیه را اثبات کرد گفت: همیشه در ذهنتان باشد که استاد بسیجی و فرمانده جبهه جنگ نرم هستید که خیلی اهمیت دارد.

وی خطاب به اساتید بسیجی اظهارداشت: زیرمجموعه، سپاهتان، جوان هایتان و فرهنگتان را خیلی محافظت کنید. با همه وجود دفاع کنید چون در مقابل باطل محض قرار گرفتید.

شما امروز در میدان کار وزار هستید

وی ادامه داد: دنیای امروز برای هیچ انسانی قابل درک نیست. اینکه جبهه کفر چه موجوداتی هستند که از حیوانات بدتر با انسانها برخورد می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: شرق و غرب دنیا تفاوتی ندارد. در میانمار، فلسطین، یمن و در افریقا چه می گذرد ؟ جبهه استکبار با مردم دنیا چه می کنند؟ وحشیگری، هتک ناموس، تجاوز، نسل کشی و انواع جنایت ها در سراسر دنیا بیداد می کند.

وی با تاکید بر اینکه در مقابل دنیای کفر محکم بایستید و بدانید شما پیروز هستید یادآور شد: در طول تاریخ هزینه های زیادی دادیم. چمران ها، بهشتی ها و ترور 17هزار نفر از بهترین ها و مردم کوچه و بازار، تا جنگ هشت ساله و شهادت ها در طول 40 سال انقلاب اسلامی را داشتیم.

عبادی با بیان اینکه شما امروز در میدان کار وزار هستید افزود: استاد بسیجی باید مردم و مخاطب خود را با بعد معنوی آشنا کند و جلوی پیشروی بدتر از چنگیزها را در زمان خود بگیرید.

ایمان مهمترین سرمایه جامعه است

وی با بیان اینکه ایمان مهمترین سرمایه هر انسان است این سرمایه جامعه را حفظ کنید ادامه داد: تمام تهاجم های دشمن به صورت های مختلف و در قالب های گوناگون بر علیه ایمان شما است.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: راهکارهایی برای حل انواع مشکلات روزمره وجود دارد که دولت باید دنبال دانشمند و دانشگاه بیاید نه اینکه دانشمند به دنبال مسئولین بگردد.

حفظ ایمان مردم عامه به این است که زندگی روزمره آنان درست شود

وی متذکر شد: دولت باید راهکارهای علمی را از جهات مختلف از جامعه متفکر و دانشگاه ها استخراخ کند .

عبادی خاطرنشان کرد: حفظ ایمان بسیاری از مردم عامه به این است که زندگی روزمره آنان درست شود که دولت و دانشگاه باید در کنار هم بکوشند تا علم را با صنعت و اقتصاد بکار گیرند، جامعه را نجات دهند تا به جایگاه درگیری مستقیم با دشمن برسد و روحیه ایمانی به نسل های بعدی منتقل شود.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها