خبرهای داغ:
جانشین بسیج اساتید کشور :

بسیج اساتید برای حل دغدغه ارتباط دانشگاه و صنعت و اجتماعی کردن علم وارد میدان شده است

محمدرضا ابن‎الدین‎ جانشین بسیج اساتید کشور در همایش سالروز بسیج اساتید گفت: اندیشکده‌ های ملی توسط دانشگاه‌ های اعلم مسائل ملی کشور را رصد می‌کنند و در سطح استانی هر کانون در دانشگاه خود مسائل بومی خود را رصد مورد تحقیق قرار داده و یافته‌های خود را در اختیار کارگزاران نظام قرار دهند.
کد خبر: ۹۰۲۹۱۸۰
|
۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، محمدرضا ابن ‎الدین ‎جانشین بسیج اساتید کشور در در همایش سالروز بسیج اساتید که به همت بسیج اساتید استان گلستان در سالن خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزارشد گفت: بعد از انقلاب همواره دغدغه ارتباط دانشگاه و صنعت را مطرح می کردیم که چرا علم در کشور ما اجتماعی نیست و مشکل جامعه را حل نمی تواند حل کند.

وی افزود: بسیج اساتید برای حل این مشکل و اجتماعی کردن علم وارد میدان شده است.

ابن ‎الدین رابطه علم با انقلاب اسلامی را ضعیف توصیف کرد و بیان کرد: بعد از جنگ دوره‌های آموزشی شکل گرفت و دانشگاه‌ها تقویت شد در دهه سوم انقلاب اسلامی نگاه پژوهشی تقویت و دوره های تکمیلی شکل گرفت و در دهه چهارم اندیشکده‌ ها شکل گرفت.

جانشین بسیج اساتید کشور تصریح کرد: تنها 59 مورد از 5هزار و 600 اندیشکده در جهان در ایران فعالیت می کنند در حالی که این رقم در آمریکا  2هزار 500 مورد نیز می باشد.

وی با بیان اینکه خواسته و مشکلات مردم باید از زبان اساتید دانشگاه ها بیرون بیاید نه سلطنت طلب ها و مارکسیت ها، گفت: چنانچه اگر این خواسته ها با زبان عالمانه و علمی ما گفته نشود کسان دیگری اقدام به این کار می کنند بنا براین باید مطالبه گر و زبان گویای مردم باشیم.

ابن الدین بسیج اساتید استان گلستان را یکی از پیشرو ترین در کشور دانست و افزود: طرح مسجد محوری توسط اساتید بسیجی در گلستان یکی از موفق ترین طرح های عملیاتی در کشور شناخته شده است.

جانشین بسیج اساتید تصریح کرد: تقویت جبهه انقلاب اسلامی یکی از دغدغه‌ها است و کسانی که دغدغه انقلاب اسلامی را دارند باید با هم کنار امده ، بنابراین انتظار می رود جبهه انقلاب اسلامی با هدایت اساتید بسیجی و ائمه جمعه و جماعات و دستگاه‌های مرتبط یک تشکل شکل دهند.

وی در پایان به اعزام اساتید به مناطق جنوب کشور در قالب راهیان نور اشاره کرد و گفت: در راهیان نور علم و فناوری و تورهای علمی چپ و راست معنایی ندارد و زبان مشترک علمی دارند که این تفکر در حال گسترش است.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار