خبرهای داغ:
سید مناف هاشمی صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه گفت: پیگیر دو شهرک جدید در حوزه‌های گردشگری و صنعتی هستیم.
کد خبر: ۹۰۲۹۲۰۵
|
۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، سید مناف هاشمی صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه گفت: پیگیر دو شهرک جدید در حوزه‌های گردشگری و صنعتی هستیم.

وی افزود: ظرفیت شهرک‌های استان پر شده و اجازه نخواهیم داد که سرمایه‌گذار در هر جایی دلش بخواهد به طبیعت آسیب بزند و ما موظف هستیم برای ویلاسازی مردم ، تولید و صنعت فکری بکنیم.

هاشمی با بیان اینکه 100 پروژه محوری در استان تعریف شده است ، تصریح کرد: پروژه‌هایی که از اهمیت بیشتری برخوردار هستند در اولویت قرار گرفته ، مانند راه آهن گرگان- مشهد ، راه آهن اینچه‌برون- گرمسار-تهران ، پروژه آشوراده، تعیین تکلیف زباله و بازیافت از مبداء از مهمترین پروژه‌های در حال پیگیری هستند.

استاندار گلستان بیان کرد: انجام این کارها برای این است که بخش خصوصی رغبت پیدا کرده تا در اجرای پروژه‌ها ورود پیدا کند.

وی با اشاره به گذشت 8 ماه از قبول مسئولیت خود بعنوان استاندار گلستان گفت: تلاش ما بر این است که مشکلات و نواقص موجود در استان روز به روز کاهش پیدا کند.

هاشمی افزود: باید به دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی افتخار کنیم و با توجه به سخت شدن شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی ، لازم است که وحدت را بیشتر کنیم تا مشکلات را کمتر کرده و از میان برداریم.

استاندار گلستان بیان کرد: وحدت و همدلی باعث می‌شود که آسیب بزرگی به دشمنان وارد شود ، جمهوری اسلامی ایران دشمنان قسم خورده‌ای دارد که استقلال، آزادی و اقتدار این نظام را بر نمی‌تابند.

وی با اشاره به اینکه در طول هشت ماه گذشته تلاش بر این بوده که شناخت خودم را از این استان بسیار زیاد کنم تصریح کرد: در این مدت توانسته ام از شرق تا غرب در مسائل سیاسی، امنیتی، گردشگری، صنعت، کشاورزی، شیلات، غله، آب، تجارت، منطقه آزاد، مشکلات چشمه‌ساران، صادرات، اشتغال و سرمایه‌گذاری اطلاعات بسیار زیادی را به دست آوردم؛

هاشمی در ادامه گفت: اگر مسوولان اطلاعات خود را تقویت کنند اشتباهات شان کمتر و نگاهشان به عدالت نزدیک‌ تر خواهد بود.

استاندار گلستان بیان کرد: در طول دوره چهار ساله ۶۰ پروژه محوری را به ۱۰۰ پروژه محوری تبدیل کرده ایم و لذا آنهایی که اهمیت بیشتری دارند در اولویت قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه ۲۸۰ هزار هکتار زهکشی در دستور کار استان بوده است ، تصریح کرد: کمتر از ۲۳ هزار هکتار زهکشی انجام شده که باید سرعت ادامه پیدا کرده و بیشتر نیز شود.

هاشمی پروژه پتروشیمی را یکی از پروژه‌های سنگین استان عنوان کرد و افزود:تمام تلاش خودمان را با کمک وزارت نفت و وزارت کشور برای انجام این پروژه به کار گرفته ایم و به این دلیل که بحران اجتماعی ایجاد نشود این موضوع مهم در دستور کار است.

استاندار گلستان گفت: سرمایه‌گذاران خوبی وارد این پروژه شده اند تا به یک راهکار خوب برسیم و ان شاءالله زمانی که به نقطه های  امیدوار کننده ای رسید ، آن را به مردم اعلام خواهیم کرد.

وی در خصوص انتقال پادگان از داخل گرگان و پارک روس‌ها گفت: پارک روس‌ها برای مردم قابل استفاده نیست فرمانداری گرگان و شهرداری گرگان تلاش دارند که پارک را توسعه دهند.

استاندار گلستان با تصریح اینکه احیای بافت‌های فرسوده در گرگان و گنبدکاووس در حال انجام است، گفت: در راستای انتقال پادگان گرگان مذاکره با وزارت دفاع انجام شده تلاش برای توافق در حال شکل‌گیری است.

هاشمی با اشاره به اینکه کارهای بزرگ و عقب‌مانده زیادی در استان داریم که باید آن را جبران کنیم، اظهار کرد: منطقه آزاد اینچه‌برون در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب و مساحت آن ۴ الی ۵ هزار هکتار بیشتر شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها