​معاون اعتبارات بانک صادرات ایران گفت: اعطای ٦٢٠ هزار میلیارد ریال تسهیلات این بانک در سال گذشته، زمینه ساز ایجاد بیش از ١٠٠ هزار شغل جدید و تثبیت ١٦٠ هزار شغل پایدار در بنگاه های اقتصادی کشور شده است.
کد خبر: ۹۰۲۹۲۵۱
|
۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۴
 
 

​به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، معاون اعتبارات بانک صادرات ایران گفت: اعطای ٦٢٠ هزار میلیارد ریال تسهیلات این بانک در سال گذشته، زمینه ساز ایجاد بیش از ١٠٠ هزار شغل جدید و تثبیت ١٦٠ هزار شغل پایدار در بنگاه های اقتصادی کشور شده و در سال جاری و آینده نیز با بهره برداری از واحدهای تولیدی جدید، بالغ بر ١٠٠ هزار شغل جدید به واسطه تسهیلات اعطایی بانک صادرات ایران ایجاد می شود و از این رو این بانک در بیش از ١٠ درصد برنامه اشتغالزایی کشور موثر بوده است.
امیر یوسفیان در نهمین جشنواره تجلیل و تکریم از کارآفرینان و مدیران اشتغالزای کشور که با حضور دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، سید عباس عراقچی معاون بین المللی وزارت خارجه، مصطفی کواکبیان نماینده مجلس، مدیران عامل بانک ها و کارآفرینان برتر کشور برگزار شد، با برشمردن شرایط ویژه اعطای تسهیلات بانک ها به بنگاه های اقتصادی و تولیدی کشور گفت: بانک صادرات ایران در سال گذشته با پرداخت ٩٤ هزار میلیارد ریال تسهیلات جدید، موجب اشتغالزایی در کشور تنها در دو بخش تولید و خدمات شده و با توجه به اینکه هزینه لازم برای ایجاد هر شغل پایدار در بخش صنعت حدود یک میلیارد ریال است، تسهیلات جدیدی که بانک صادرات ایران در سال گذشته پرداخت کرده موجب ایجاد ١٠٠ هزار شغل جدید در سراسر کشور شده است. 
وی افزود: همچنین با اعطای وام های قرض الحسنه این بانک برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و معرفی شدگان وزارت کار، بالغ بر ١٢ هزار شغل ایجاد شده که منجر به خروج آنها از پوشش حمایتی نیز شده است. بنا بر این، حداقل کاری که توسط بانک صادرات ایران در این راستا انجام شده، ایجاد و تثبیت ٢٦٠ هزار شغل در کشور است.
یوسفیان در خصوص و برنامه های اشتغالزایی بانک برای سال جاری و سال آینده گفت: در حال حاضر ١٢٥ هزار میلیارد ریال تسهیلات به طرح های بزرگ کشور از قبیل شرکت آلومینیوم جنوب، چندین پروژه پتروشیمی، تولید کننده های برق مانند برق اسلام آباد، انرژی گسترجم و ... پرداخت شده که این پروژه ها در سال ٩٧و ٩٨ به بهره برداری خواهند رسید و تخمین زده می شود که برای ١٠٠ هزار نفر دیگر نیز در سال های آینده شغل ایجاد می شود.
معاون اعتبارات بانک صادرات ایران اظهار داشت: سهم بانک ها در تامین مالی پروژه های اشتغالزایی کشور بسیار مهم است اما لازم است دولت و مجلس نیز حمایت های بیشتری در این خصوص انجام دهند.
در پایان این مراسم، از بانک صادرات ایران به عنوان کارآفرین برتر اشتغالزای کشور تقدیر شد که امیر یوسفیان، معاونت اعتباری بانک به نمایندگی از سوی دکتر حجت اله صیدی، مدیر عامل، لوح و نشان ویژه این همایش را از دستان وزیر امور خارجه کشورمان دریافت کرد.

ارسال نظرات