امام جمعه اهل سنت مسجد جامع فاروقیه شهر گشت سراوان گفت: دشمن، دشمن اسلام، مسلمانان و قرآن است دشمن در پی گرفتن قرآن از مسلمانان و جدا کردن مسلمانان از اصل اسلام است.
کد خبر: ۹۰۲۹۲۶۳
|
۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹

مولوی محمد رفیع حسین بر امام جمعه اهل سنت مسجد جامع فاروقیه شهر گشت سراوان در گفتگو با خبرنگار بسیج در سراوان   گفت: فریضه امر به معروف ونهی از منکر تداوم راه انبیا و اولیا الهی است، چون بعد از نبی مکرم پیامبری نبود و نیست این وظیفه مهم و خطیر را باید جانشینان پیامبر(ص) که آمران به معروف و ناهیان از منکر اند در  روی زمین ایفا کنند.

وی امر به معروف و نهی از منکر را فریضه الهی که با حکم قرآن و سیره معصومین(ع) برای ما اثبات شده است دانست و افزود: قرآن رستگاری، سعادت و پیروزی مسلمانان را در انجام فریضه بزرگ الهی پیش بینی کرده و از مسلمانان خواسته تا به این مهم اهمیت دهند و باید در این مسیر حرکت و راه انبیا را طی کنند.

مولوی حسین بر بیان کرد: پیامبر اسلام در این راستا تاکیدات بسیاری داشته اند، و امروز که در ادارات و نهاد ها در راستای نهادینه و فرهنگ سازی این امر مهم خلعی ایجاد شده است وظیفه است تا این خلع را رفع کنیم و رفع این خلع ها وظیفه افرادی است که به معروفات و منکرات آشنایی دارند و با اطلاعات کافی در این جهت گام بر می دارند.

امام جمعه مسجد جامع فاروقیه شهر گشت سراوان با اشاره به این مطلب که افرادی که شایستگی امر به معروف و نهی از منکر را دارند باید این رسالت را انجام دهند تا این فر یضه در ادارات اجرایی شود، افزود: مجریان این امر افرادی هستند که خود را ساخته و می توانند به این وظیفه سنگین عمل کنند؛ امر به معروف کار سختی است و آداب و شرایط خواصی دارد، افرادی باید این مهم را انجام دهند که از اهمیت این فریضه آگاه باشند از ترک و مضرات آن اطلاع داشته باشند.

وی ادامه داد: کل مسلمان در این راستا مسئول هستند، خداوند می فرمایند امانت ها و مسئولیت ها را به اهل آن بسپارید، افرادی که با این دو امر آشنایی دارند و از مضرات و برکات این فریضتین آگاه اند افرادی هستند که خود را ساخته و حرفشان در دیگران  تاثیر گذاری دارد.

این مسئول با اشاره به این مطلب که امروز قدرت زبانی در راستای فرهنگ سازی و نهادینه کرد امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اثر گذار کمی دارد، گفت: مسئولین ستاد امر به معروف و نهی از منکر با آشنایی صحیح از معروفات و منکرات  مردم را ارشاد کنند و افرادی که مقاومت کردند با اطلاع، جلوی منکرات را بگیرند.

حسین بر با تاکید بر این مطلب که ترک این دو واجب الهی مضرات بسیاری در جامعه دارد که فساد و تباهی نمونه بارز آن است بیان کرد: ظاهر و باطن دشمن معین است، دشمن، دشمن است، دشمن، دشمن اسلام، مسلمانان و قرآن است دشمن در پی گرفتن قرآن از مسلمانان و جدا کردن مسلمانان از اصل اسلام است و از هیچ دسیسه ای فرو گذار نمی کند.

وی انتشار مطالب دروغین در فضاهای مجازی وتبلیغات سوء، ماهواره ها را از دیگر مضرات ترک این مهم برشمرد و اظهارداشت: مسلمانان باید به فکر باشند و اجاره ندهند که دشمن بتواند خلعی ایجاد کند، سپاه و بسیج در این راستا برنامه هایی را در حوزه ها و پایگاههای مقاومت برگزار می کند.
 
حسین بر سپاه را  نهاد انقلابی و مردمی دانست که در عرصه های مختلف پیشقراول بوده و گاهی قرآن به دست و گاهی سلاح به دست بوده و امروز در راستای احیای فرهنگ سازی این دو واجب الهی اقداماتی را انجام داده اند که باید این فعالیت ها مستمر و بیشتر باشد.
 
امام جمعه مسجد جامعفاروقیه اهل سنت گشت سراوان بیان کرد: سپاه نهادی است که در این راستا خود را ساخته  است، افرادی که ترک این مهم می کنند کیفرهایی در دنیا و عذابهایی در آخرت برای آنها مهیا شده و قرآن در این باره هشدار داده است؛ ترک معروفات و انجام منکرات غده سرطانی است .
 
این مسئول در پایان ترک این واجب الی را موجب  هلاکت و تباهی جامعه برشمرد و خاطر نشان کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید به این دو اهمیت دهند تا جایی برای دشمن باقی نماند چرا که دسیسه هایی که دشمن و جهان کفر علیه جوانان انجام می دهند بر اثر ترک این دو است که اگراین دو فریضتین احیا شود دشمن با حسرت و نامید بر می گردد و هیچ غلطی نمی تواند بکند.
ارسال نظرات