رئیس سابق شورای شهر تهران:

شهید چمران یک دانشمند و یک عارف وارسته بود

رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: شهید چمران یک دانشمند بزرگ بود و در کنار دانش و تحقیق یک عارف وارسته، عابد و زاهدی تمام عیار بود.
کد خبر: ۹۰۲۹۲۸۵
|
۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران در مراسم گرامیداشت شهید مصطفی چمران که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در آستان مقدس امامزاده اسحاق(ع) ساوه برگزار شد با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید چمران گفت: شهید چمران یک دانشمند بزرگ بود و در کنار دانش و تحقیق یک عارف وارسته، عابد و زاهدی تمام عیار محسوب می‌شد و دست‌نگاشته‌هایش گواه این ادعا است.

وی با تاکید بر اینکه عرفان شهید چمران برگرفته از مکتب حضرت علی (ع) بود، گفت: شهید چمران در کنار برخورداری از این عرفان، یک رزمنده و فرماندهی توانا بود و حماسه‌های بزرگی در لبنان و در مبارزه با رژیم صهیونیستی آفرید به طوری که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، چند دستگاه از تانک‌های این رژیم را به آتش کشید.

رئیس سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه شهید چمران بعد از حضور در ایران و در دوران دفاع‌مقدس در کردستان و خوزستان اقدامات تاثیرگذاری در دفاع از کشور انجام داد، اظهار کرد: شهید چمران یک مدیر کامل بود و هر نقطه‌ای حضور یافت تشکیلاتی در راستای پیشرفت اسلام شکل داد و مدیریت کرد.

وی ادامه داد: از جمله این تشکیلات، را‌ه‌اندازی انجمن اسلامی دانشکده فنی دانشگاه تهران، انجمن اسلامی دانشجویان در آمریکا و... از این قبیل است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات