فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیمروز گفت: جوانان آینده سازان کشورند و اگر باورهای دینی را در قلب پاک خویش بپرورانند، هادیان جامعه خواهند بود.
کد خبر: ۹۰۲۹۲۸۶
|
۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲

سرهنگ پاسدار علی محبی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیمروز در گفتگو با خبرنگار بسیج در نیمروز با اشاره به این مطلب که امر به معروف و نهی از منکر بر همه مسلمین واجب است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر دو صفت از صفات خداوند است که این دو قطعا نه مرگ انسان را نزدیک می کنند و نه از رزق و روزی انسان کم می کند.

وی افزود: کسی که امر به معروف کند، در واقع پشت و تکیه گاه مؤمنین را محکم و استوار می گرداند و کسی که نهی از منکر می کند؛ بینی فاسقان را با این عمل به خاک ذلت می مالد.

محبی تصریح کرد: دین اسلام سعادت بشر را برعهده دارد و احکام زندگی اجتماعی افراد را در نظرگرفته است، و گاه به احکام اجتماعی بیشتر از احکام فردی توجه کرده است، اسلام به این نکته تاکید دارد که سلامت فرد از سلامت جامعه جدا نیست، بنابراین با طرح نظارت عمومی، یا امر به معروف و نهی از منکر، امید به آینده ای درخشان و به دور از فساد را در دل ها می پروراند و ترک این دو امر مهم را موجب گرفتاری مردم می داند.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیمروز با اشاره به این مطلب که اسلام یک قانون کلی در قرآن مطرح کرده که همه را به جهاد دعوت کرده است تا حق جهاد را ادا کنید و محکم در صحنه های جهادی حضور پیدا کنید اظهارداشت: حق جهادی این است میدان جهاد را شناسایی کنیم تا بدانیم کجاها بایستی روحیه انقلابی و جهادی و قاطعیت در برابر منکر ها و ضد ارزش ها را داشته باشیم.

سرهنگ محبی با تاکید بر لزوم آشنایی مدیران، کارمندان، کسبه و مردم با قوانین مربوط به امر به معروف و نهی از منکر تاکید و تصریح کرد: همه مردم باید از مفاد قانونی این فریضه آگاهی داشته باشند و در این خصوص در کنار کلاس اخلاق مدیران آموزش هایی به مدیران ادارات داده شده است اما این مهم نیازمند برگزاری کلاس های توجیهی در تمام سطوح است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان نیمروز مبارزه با حذف دجالواره را یک رویکرد انقلابی دانست و بیان کرد: این طرح برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن به وجود آوردن بستری مناسب برای جلوگیری انحراف نسل جوان و وابسته شدن به فرهنگ دشمن است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیمروز ادامه داد: سپاه پاسداران با اجرای طرح های دجالواره و قرارگاه امر به معروف تا پائین ترین رده اجرای طرح ضابطین قضایی تشکیل شورای امر به معروف تا پائین ترین رده بحث تذکر لسانی و ارشاد محله محور در این امر مهم ورود کرده است.

این مسئول در پایان خاطر نشان کرد: جوانان آینده سازان کشورند و اگر باورهای دینی را در قلب پاک خویش بپرورانند، هادیان جامعه خواهند بود با ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر و رواج فساد، باورهای اسلامی مورد هجمه قرار خواهد گرفت و اعتقادات مذهبی در جوانان سست و کم رنگ می‌شود.
ارسال نظرات