مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خبر داد

فعالیت 180 خانه قرآنی در استان مرکزی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از فعالیت 180 خانه قرآنی شهری و روستایی در نقاط مختلف استان مرکزی با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۹۲۹۰
|
۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام صفر قربانپور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در نشست خبری به مناسبت هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی با اشاره به فعالیت های قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در راستای اشاعه ارزش های دینی و اعتقادی گفت: در راستای فعالیت‌های قرآنی 180 خانه قرآنی به همت تبلیغات اسلامی  در سطح استان مرکزی فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه موسسات قرآنی استان اتحادیه صنفی تشکیل داده و به صورت مستقل فعالیت می کنندف گفت: با این وجود این موسسات همواره مورد حمایت اداره کل تبلیغات و فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره گل‌های محمدی و فاطمی با هدف گسترش تربیت قرآنی و ترویج فرهنگ و معارف اسلامی در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و پیشگیری از انواع آسیب های اجتماعی گفت: این جشنواره به شکل ابتکاری تنها در استان مرکزی اجرایی می‌شود.

حجت‌الاسلام قربانپور ادامه داد: به منظور برگزاری هرچه بهتر این جشنواره 30 دستگاه اجرایی، در نقاط مختلف استان مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود شش هزار نفر از جوانان و نوجوان استان در این جشنواره شرکت داشتند، افزود: این جشنواره قرآنی با رویکرد آموزش، مسابقه و همایش در رشته های قرائت، حفظ، مفاهیم، خوشنویسی و نقاشی با موضوعات قرآنی برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: باتوجه به اینکه رقابت‌های این جشنواره در یک دوره دو ماهه و بین کودکان 6 تا 12 سال و نوجوانان 12 تا 18 سال برگزار می‌شود، به منظور اثرگذاری هرچه بهتر در حاشیه این جشنواره نیز کارگاه های آموزشی تربیتی و تخصصی قرائت، حفظ و تصحیح قرائت نماز ویژه کودکان و نوجوانان و سبک زندگی اسلامی ویژه والدین نیز برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام قربانپور از فعالیت دو هزار هیئت مذهبی در استان مرکزی به منظور ترویج فرهنگ دینی گفت: یک‌هزار و 468 هیئت مذهبی استان در سامانه طوبی ثبت رسمی شده اند و بیش از یک‌هزار و 960 نفر پرونده مداحی نیز در این سامانه ثبت نام شدند.

وی افزود: در استان مرکزی 22 انجمن اسلامی و 47 کانون دارای مجوز رسمی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی اسلامی در استان فعال هستند. همچنین در بخش قرآنی 17 خانه قرآنی شهری و 80 موسسه قرآنی به عنوان موسسات قرآنی عترت فعالیت گسترده دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: ارتقاء باور‌های دینی و ارزش‌های اسلامی در اقشار مختلف، خاصه جوانان را از اهداف اصلی این اداره کل عنوان کرد و افزود: به جهت آنکه به این هدف کلی برسیم سازمان تبلیغات اسلامی دارای برنامه و ساماندهی امور متعددی است که بخشی از امور در خصوص مباحث اعزام مبلغان و مبلغات در استان مرکزی است.

حجت‌الاسلام قربانپور با اشاره به حضور 450 روحانی مبلغ در استان مرکزی گفت: حدود 150 نفر از این مبلغان روحانی مستقر در روستاها هستند.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام فراغت گفت: علاوه بر فعالیت مبلغان دینی، ۴۰ پایگاه برای اوقات فراغت جوانان درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات