رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: نجات حسنی از ترورها عطیه الهی بود.
کد خبر: ۹۰۲۹۲۹۱
|
۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، رسول اصغرزاده عصر امروز در ششمین محفل خاطره‌گویی که در آستانه اربعین حجت الاسلام غلامرضا حسنی در تالار مهدیه ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: در برهه‌های طولانی توسط روزنامه‌های سراسری علیه حجت الاسلام غلامرضا حسنی ترور شخصیت گرفت.

وی از نویسنده کتاب خاطرات حجت الاسلام غلامرضا حسنی برای ورود به این موضوع و تبیین جایگاه، خدمات و اقدامات امام جمعه سابق ارومیه قدردانی کرد و گفت: اما می‌طلبد که اصحاب علم، قلم و بیان بیش از پیش نسبت به شناساندن این شخصیت وارسته ساعی باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه اضافه کرد: امام جمعه سابق ارومیه از جمله معدود خطیب‌هایی بود که توسط حزب مجاهدین خلق مورد سوءقصد قرار گرفت ولی با عنایت الهی نجات پیدا کرد و به منزله ذخیره انقلاب سالیان طولانی کشور و استان را از بحران‌های حساس نجات داد.

اصغرزاده خاطرنشان کرد: هرچند حسنی به واسطه هوشمندی خود از دام ترور رها شد ولی بعدها علیه این شخصیت مجاهد ترور شخصیت گسترده‌ای در سطح کشور صورت گرفت به طوری که بعد از سال 1376 خطبه‌های ارومیه رصد شده و برای خدشه وارد کردن بر صحبت‌ها اقدام می‌کردند.

این مسئول ضمن ابراز تاسف از اینکه روزنامه‌های زنجیره‌ای آن ایام علیه حسنی تبلیغات مخرب انجام می‌دادند ولی امروز نسبت به اقدامات خود نادم هستند، گفت: ولی ندامت صرف کافی نبوده و باید درصدد جبران گام برداشته شود.

وی به وجود یک سری اسناد طبقه‌بندی شده در استان و وجود نام و تصمیمات حسنی در ذیل برخی مستندات اشاره کرد و گفت: در نقطه‌های حساس و بحرانی حسنی با حضور به موقع و حساسیت خاص خود فریادرس فرماندهان نظامی و انتظامی بود که با توجه به سپری شدن زمان خاص آن می‌توان امروز با مطرح کردن آنها در قالب خاطره نقش ویژه حسنی را در ایجاد امنیت برای نسل جدید روشن کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه به تاسیس بنیاد فرهنگی حسنی و قره‌باغی در ارومیه و با همراهی بیت این چهره‌های فرهیخته اشاره کرد و بیان داشت: رایزنی‌ با خانواده‌ها آغاز شده است که در صورت موافقت‌شان بیت این بزرگواران با استفاده از امکانات شهری به بنیاد فرهنگی تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه در ارتباط با خط فکری حسنی یک سری تعارض‌ها وجود دارد که محققان باید به واسطه تحقیق و پژوهش در این زمینه به سوالات فوق پاسخ دهند، اظهار کرد: حسنی در نخستین صفحه‌های کتاب خود از عرب باغی به نیکی یاد می‌کند چرا که برای تحصیل در حوزه علمیه ارومیه واسطه می‌شود ولی بعدها حسنی با وی زاویه پیدا می‌کند.

*فرهنگ حسنی پررور و باکری پرور را باید حفظ کرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در این مراسم بر لزوم تلاش برای تقویت فرهنگ حسنی‌پرور و باکری پرور تاکید کرد و بیان داشت: باید برای شناخت ابعاد شخصیتی حسنی گام برداشته و در راستای تربیت انسان‌هایی وارسته همچون حسنی اهتمام کرد.

خدایاری با بیان اینکه همه کشورها سرمایه معدنی، نفت و پول دارند ولی سرمایه انسانی از همه ثروت‌ها مهم‌تر است، بیان کرد: حسنی هیچ وقت در تریبون‌ها، رسانه‌ها، رادیو و تلویزیون برای خودنمایی ظاهر نمی‌شود بلکه تا حدی وجهه‌ای خبرساز داشت که رسانه‌ها را به دنبال خود می‌کشاند.

وی با بیان اینکه حسنی به واسطه گذشت زمان هرگز به فراموشی سپرده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: مردم ما  و نسل جوان تشنه حقیقت هستند به همین دلیل دنبال شبکه‌های ماهواره‌ای، اینترنت و ... می‌روند در حالی که به واسطه مدل‌سازی و الگوسازی برای آنها می‌توان سیراب‌شان کرد.

*راه اندازی قطعه هنرمندان مطالبه مردمی است

مصطفی قلی‌زاده علیار در این مراسم اظهار کرد: راه اندازی قطعه هنرمندان به معنای واقعی مطالبه مردمی به شمار می‌رود تا چهره‌های شاخص و ارجمند همانند حسنی در محل جداگانه تدفین شوند که این موضوع بیانگر فرهنگ دیرینه هر خطه است.

وی یکی از نقاط قوت حسنی را ارتباط صمیمانه وی به کشورهای اسلامی منطقه عنوان کرد و بیان داشت: مبارزان آن موضع در باکو، نخجوان و ... خاطرات زیادی با حسنی دارند.

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه حسنی یک مجاهد و هم یک روحانی صاحب علم بود، اضافه کرد: اقشار مختلف مردم حتی نیروهای نظامی به منزله یک فرمانده از دستور وی اطاعت می‌کردند.

انتهای پیام/61002/4/ب

ارسال نظرات