مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در آیین رونمایی از مستند شهید مدافع حرم اسماعیل کریمی با عنوان «اسماعیل ترک» با اشاره به فرموده امام راحل که شهادت هنر مردان خداست، گفت: شهدای مدافع حرم مصداق این عبارت ارزشمند هستند چراکه هنرمندانه در برابر هجمه سلطه گران ایستادند.
کد خبر: ۹۰۲۹۲۹۸
|
۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد محمدپور افزود: هر جا که عبارت هنر به کار می رود آن جا یعنی انسان مراحل تکامل را طی می کند و به کمال می رسد و شهدا با استقبال از شهادت در مسیر زندگی خویش آفرینش گر چنین مرحله ای بودند.

وی اضافه کرد: هنرمندی شهدا این بوده که با شهادت خود ضامن امنیت جامعه شده و کشورمان را از تهدیدات مختلف دشمنان مصون نگه داشتند و این هنر مردانی است که یک شبه ره صد ساله را پیمودند.

محمدپور با اظهار تاسف از ارتباط نداشتن نسل جوان با مقوله های ارزشمندی چون ایثار و شهادت، بیان کرد: این مفاهیم در سایه بی توجهی ها و ... در جامعه مورد غفلت واقع شده و خلاء مهمی است که هنرمندان باید با ابزار هنر کار ارزشمند شهدا را نشان دهند.

وی ادامه داد: شهدا عزتمند یه شهادت رسیدند و عزت بخش شدند و این مقوله های ارزشمند باید به نسل جوان و آینده منتقل شود و در جامعه گسترش یابد و این مساله مهم رسالت خطیر هنرمندان است که باید به آن توجه کرده و بپردازند.

محمدپور اظهارداشت: باید هنرمندان با خلق آثار هنری چگونگی زندگی، نحوه رشد و بالندگی و دشواری های زندگی شهدا را ترسیم کنند تا مردم بدانند که چه الگوهای برتری را داشتیم و امروز تداوم مسیر آن ها موجب عزت و سربلندی است.

آیین رونمایی از مستند «اسماعیل ترک» به همت سازمان بسیج هنرمندان سپاه عاشورا شب گذشته در کانون بسیج تبریز با حضور مسئولان و هنرمندان استان برگزار شد.

مستند «اسماعیل ترک» به نویسندگی و کارگردانی ناصر طریحی و تهیه کنندگی حامد شب خیز به همت انجمن فیلم سازمان بسیج هنرمندان سپاه عاشورا تهیه و تدوین شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها