قائم مقام سازمان بهزیستی کشور گفت : طی یازده روز اخیر حدود 17 میلیارد تومان کمک نقدی دریافت شد که سهم استان ‏مازندران ، بیش از 300 میلیون تومان کمک نقدی و 800 میلیون تومان کمک غیر نقدی بود‎
کد خبر: ۹۰۲۹۳۱۵
|
۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، دکتر کوزه گر  در حاشیه بازدید از مراکز توانبخشی پروین و طلوع شهرستان نور درباره افراد تحت پوشش این سازمان گفت : بیش از ۵ میلیون مددجو بهزیستی اند , و بیش از یک میلیون و سیصد هزار نفر  آنان معلول اند که زندگی آنها کاملا به بهزیستی وابسته است.

وی افزود : در سال ۹۶ حدود 700 میلیارد تومان ‏کمک نقدی و غیر نقدی که از آن مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان کمک نقدی بود، بود و حدود 50 میلیارد تومان نیز به صورت مستقیم از طرف مردم به خود سازمان تحویل داده شد.

دکتر کوزه گر راه کمتر شدن تعداد معلولین در کشور را پیشگیری دانست و گفت: سالانه حدود 30 هزار فرزند معلول در ‏کشور به دنیا می آید.

قائم مقام سازمان بهزیستی کشور  در ادامه افزود :  طبق آمارها ، سالانه حداقل 15 هزار کشته طی سوانح ‏رانندگی اتفاق می افتد که در نتیجه خانواده های آنها بی سرپرست می شوند.

وی ادامه داد ؛ همچنین سالانه طی تصادفات حدود 5000 ‏معلول اضافه می گردند و بهزیستی باید بتواند از آنها حمایت کند بدون اینکه شرکت های خودرو ساز هیچگونه تعهدی ‏نسبت به این قضیه داشته باشند.

کوزه گر افزود : حدود 80 درصد این معلولین و کشته شدگان در نتیجه خودروهای داخلی می باشد در ‏صورتی که هیچگونه کانونی جهت حمایت از این افراد ندارند. این در حالیست که خودرو های خود را با سه برابر قیمت ‏واقعی به بازار عرضه می کنند‎

ارسال نظرات
پر بیننده ها