عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس:

دولت به دنبال پولی کردن مدارس

علیرضا سلیمی با بیان اینکه مدارس پولی و غیرپولی باعث ایجاد تبعیض شده، گفت: دولت در لایحه برنامه پنجم و ششم توسعه به دنبال پولی کردن تمام مدارس بود.
کد خبر: ۹۰۲۹۳۵۰
|
۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از محلات ؛سلیمی با بیان اینکه مدارس پولیوغیرپولی باعث ایجاد تبعیض بین دانش‌آموزان شده و مانعی برای برقراری عدالت آموزشی است، گفت: ماده 29 و 30 قانون اساسی به صراحت اعلام کرده آموزش عمومی در کشور رایگان است یعنی تمام مردم باید به صورت مساوی از امکانات آموزشی موجود استفاده کنند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: وجود امکانات عجیب و غریب در مدارس پولی و در کنار آن مدارس دولتی بی‌کیفیت مغایر با قانون اساسی است برخی از مدارس دولتی در کانکس برگزار می‌شود یا کپری هستند و این موضوع تبعیض در نظام آموزشی را به خوبی نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه بیش از 10 درصد مدارس کشور پولی هستند، بیان کرد: امروزه در نظام آموزشی شکاف جدی ایجاد شده است دانش‌آموزان در مدارس پولی از امکانات و تجهیزات به روز، آزمایشگاه‌های مجهز، معلمان متخصص، اردوهای ویژه و ... برخوردارند درحالی که دانش‌آموزان مدارس دولتی ناچارند در کلاس‌های درس با تراکم بالا تحصیل کنند و از سایر امکانات نیز محروم هستند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت در لایحه برنامه پنجم و ششم توسعه به دنبال پولی کردن تمام مدارس بود که با مخالفت نمایندگان روبه‌رو شد؛ مدارس حاشیه شهرها، مناطق محروم و تخریب شده در روستاها به رسیدگی بیشتری نیاز دارد و عدالت اقتضا می‌کند ثروت‌های عمومی عادلانه توزیع شود و یکی از این ثروت‌ها بهره‌مندی از آموزش باکیفیت در مدارس مجهز است.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات