فرماندار ملکان:

60 درصد مدارس ملکان فرسوده هستند

فرماندار ملکان در جشنواره خیرین مدرسه ساز این شهرستان، گفت: فضاهای آموزشی شهرستان وضع مطلوبی ندارند و بیش از 60درصد مدارس فرسوده هستند.
کد خبر: ۹۰۲۹۴۵۷
|
۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمدباقر خانی افزود: تعدادی از مدارس در روستاهای نزدیک شهر ملکان عمر بالای 50سال دارند بطوریکه در زلزله سال گذشته کرمانشاه همه آنها ترک برداشته و قابل استفاده نیست.
وی لزوم تداوم کمک خیرین را در زمینه مدرسه سازی خواستار شد و گفت: امسال بودجه این شهرستان نسبت به سال گذشته 37درصد کاهش یافته است و امکان شروع طرح جدید وجود ندارد.
نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به کاهش شدید اعتبارات عمرانی گفت: اعتباراتی که برای طرح های عمرانی در نظر گرفته می شود کمتر از 10درصد کل اعتبارات کشور است.
سلمان خدادادی افزود: با این اعتبار کم و حجم بزرگ کارهای مدرسه سازی اگر کمک خیریننباشد عمر مدارس شاید به بیش از 60 سال نیز افزایش پیدا می کرد.
وی اظهارداشت: خوشبختانه نقش خیرین در مدرسه سازی در این شهرستان برجسته و ممتاز است بطوریکه طی دو سال گذشته خیرین احداث 26باب مدرسه تقبل کرده اند که تعدادی از آنها به بهره برداری رسیده و تعدادی نیز سال آینده افتتاح خواهد شد.
خدادادی خاطرنشان کرد: از طرف بنیاد برکت احداث 10باب مدرسه در سال گذشته تعهد شده که امسال 4باب اجرایی می شود .
در جشنوراه خیرین مدرسه ساز ملکان که در محل تالار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزارشد خیرین مدرسه ساز احداث پنج باب مدرسه با 25کلاس درسی، یک میلیارد ریال وجه نقد و همچنین یک هزار متر مربع زمین به ارزش 10میلیارد ریال را تقبل کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار