مراسم بزرگداشت ۱۳ شهید مدافع حرم استان چهارمحال و بختیاری در مسجد امام رضا علیه السلام شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۲۹۴۶۵
|
۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ به مناسبت هشتم شوال سالروز تخریب بقاع متبرکه و حرم نورانی ائمه مظلوم (علیه السلام) مدفون در قبرستان بقیع، مراسم بزرگداشت ۱۳ شهید مدافع حرم چهارمحال و بختیاری در مسجد امام رضا (علیه السلام) شهرکرد  با همت پایگاه مقاومت شهید صیاد شیرازی و هیأت بین الحرمین برگزار شد.

 حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا مهدوی ارفع در این مراسم، گفت: زندگی ما بر اساس یکی قوانین ثابت تحت عنوان سنت الهی بنا شده است.

رئیس نهضت جهانی نهج البلاغه افزود: خودمان را باید با چارچوب الهی هماهنگ کنیم. سنت های الهی غیرقابل تغییر هستند. مثلاً اگر نصرت خدا را می خواهیم باید خدا و دین خدا را یاری کنیم.

وی، فراموشی مراقبت از دین را خطری برای انسان های انقلابی دانست و گفت: شهیدان به ما هزاران درس می دهند. برای این به کشته های راه خدا شهید می گویند که این بزرگواران بر وعده های خداوند گواه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ارفع ادامه داد: تمام دنیای استکبار تلاش کردند جامعه را به خواب غفلت بکشانند ؛ اما تا وقتی گفتمان شهادت طلبی و آرزوی شهادت در بین جوانان ما حاکم باشد، دشمن نمی تواند به اهدافش برسد.

وی تصریح کرد: شهدا ارزش های اسامی را با هیچ چیز عوض نکردند و بر سر ارزش ها هیچ گاه عقب نشینی نکردند.

این کارشناس مسایل دینی ادامه داد: شهادت رزق هرکسی نیست. هنر مردان خداست. یکی از خصوصیات رزمندگان اسلام تقدی به نماز شب بود. جز با مرکب شب زنده داری نمی توان به جایی رسید.

ساده زیستی و اهل ذکر و یاد خدا بودن از دیگر خصوصیات شهدا از نظر سخنران این مراسم بود، که خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ حقیقی انقلابی را می خواهیم باید به سراغ نهج البلاغه برویم.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کرد:  باید نهج البلاغه بخوانیم که بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، آیین نامه انقلاب است.

این مراسم معنوی با سخنرانی و مداحی و با حضور پرشور اقشار مختلف مردم، جمعی از مسئولان و خانواده معظم شهدا در مسجد امام رضا علیه السلام شهرکرد برگزار شد.

ارسال نظرات