خبرهای داغ:
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، از برگزاری آیین اختتامیه و معرفی نفرات برتر جشنواره فرهنگی هنری «راه و چاه» همزمان با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در پنجم تیرماه جاری در تبریز خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۹۵۱۴
|
۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، علی محرمی گفت: این آیین روز سه‌شنبه پنجم‌ تیرماه ساعت ١٨ در تالار استاد صیامی مجتمع سینمایی ٢٢ بهمن تبریز برگزار می‌شود.

وی، همچنین از برپایی نمایشگاه آثار منتخب از سوم تا هفتم تیرماه در نگارخانه‌های استاد نخجوانی و استاد فاسونکی مجتمع سینمایی ٢٢ بهمن تبریز خبر داد.

محرمی‌، در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری این جشنواره گفت:  امروزه یکی از آسیب‌های اجتماعی مهم در کشور ما، اعتیاد و تاثیر مخرب آن بر آحاد افراد جامعه مخصوصاً جوانان و نوجوانان است و بر همین اساس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راستای وظایف خود در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و با استفاده از زبان تاثیرگذار هنر، جشنواره فرهنگی و هنری پیشگیری از اعتیاد با عنوان «راه و چاه» را با همکاری دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر، کانون فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان‌شرقی و انجمن‌های فرهنگی و هنری استان برگزار کرده است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل، هدف از برگزاری این جشنواره را تبیین جایگاه فرهنگ و هنر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی،‌ تبیین نقش و جایگاه اصحاب فرهنگ و هنر در اجتماعی کردن مبارزه با اعتیاد و حساس کردن افراد جامعه نسبت به مسئله اعتیاد اعلام کرد.

براساس این گزارش این جشنواره در شش رشته شامل فیلم کوتاه، عکس، کاریکاتور،نقاشی، شعر (در دو بخش ترکی و فارسی) و موسیقی (در چهار بخش عاشقی، آذربایجانی، ایرانی، روز) برگزار شده و نفرات برتر آن در تاریخ یاد شده معرفی می‌شوند.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در طول سال های اخیر کارگاه ها و جشنواره‌های متعددی در راستای ارائه راهکارهای فرهنگی و هنری پیشگیری از اعتیاد در سطح استان برگزار کرده است.

ارسال نظرات