خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم خبر داد
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم با اشاره به تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس گفت: در حال حاضر دبیرخانه دانشنامه تشکیل و حدود ۷۰۰ مدخل نیز احصا شده است که البته امکان افزایش مدخل‌ها نیز وجود دارد.
کد خبر: ۹۰۲۹۵۳۰
|
۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳
احصا ۷۰۰ مدخل برای دانشنامه تخصصی دفاع مقدس
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، احمد حسینی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در ساختمان استانداری برگزار شد اظهار کرد: در اجرای پروژه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دغدغه‌ای از نظر امکانات و سخت افزار نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه استانداردسازی کامل در اجرای پروژه انجام شده است گفت: سالنی که برای این موزه در نظر گرفته شده کاملاً استاندارد است و دغدغه‌ای از این نظر نیز نخواهیم داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم با اشاره به محتوای قابل ارائه در موزه گفت: ۳۰ درصد محتوای موزه توسط کمیته مرکزی و محتوایی پیش‌بینی شده است، اما ۷۰ درصد محتوا به استان واگذار شده است بنابراین بر اساس سرفصل‌های اعلام شده سازمان‌ها و دستگاه‌های استان باید محتوای متناسب و مرتبط را ارائه کنند.

وی با اشاره به تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس ادامه داد: تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس ضرورتی انکارناپذیر است و یک سند مرجع و قابل استفاده در منابع آموزشی، پژوهشی، تحقیقی و برنامه‌های تولیدی هنری در موزه انقلاب اسلامی است.

حسینی با تأکید بر شناسایی پژوهشگران، نویسندگان، و محققین جهت سفارش تهیه و تولید مقالات دانشنامه عنوان کرد: در حال حاضر دبیرخانه دانشنامه تشکیل و حدود ۷۰۰ مدخل نیز احصا شده است که البته امکان افزایش مدخل‌ها نیز وجود دارد.

وی با اشاره به تدوین نقش دولت در دفاع مقدس گفت: تعیین یک نماینده مطلع در هر اداره به‌منظور پیگیری و انجام امور مربوط به تدوین نقش و عملکرد اداره در دفاع مقدس و تهیه سرفصل فعالیت‌های صورت گرفته توسط هر یک از ادارات و سازمان‌های مسؤول در دوران دفاع مقدس و اعلام به دبیرخانه ازجمله مسائلی است که باید مورد توجه باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها