خبرهای داغ:
هشدار مسئول بسیج مهندسین کشاورزی خراسان جنوبی بر تأمین امنیت غذایی:
مسئول بسیج مهندسین کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه وقتی مردم میوه و کالایی را می خرند باید سلامت آن چک شود گفت: سازمان غذا و دارو متولی این امر است که اگر تجهیزات لازم را برای آزمایش و تست میزان باقیمانده سموم ندارند باید تهیه شود چون پیشگیری مقدم بر درمان است.
کد خبر: ۹۰۲۹۵۴۱
|
۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷

دکتر جویبان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت: استقلال کشاورزی در گرو استقلال اقتصادی به ویژه امنیت غذایی و خودکفایی است و تاکید مکرر رهبری بر جهاد اقتصادی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و اقتصادمقاومتی راهکاری برای تامین امنیت غذایی است.

وی عنوان کرد: امنیت غذایی پایه اصلی جامعه توسعه یافته و قدرتمند است. فقدان امنیت غذایی در جامعه نه تنها توانمندی را تحلیل بلکه باعث فقیرتر شدن افراد جامعه می شود.

وی یادآور شد: رسالت کشاورزی در گذشته تامین غذایی کشور و ریشه کنی فقر بوده است اما امروز دو رسالت دیگر تولید کیفی تر و حفاظت بهتر از عرصه های تولید را برعهده دارد.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی استان با بیان اینکه رسالت مسئولان به توجه جدی سلامت غذایی برمی گردد افزود: سموم غیراستاندارد، سلامت مردم را تهدید می کند. در این زمینه آیا سازمان غذا و دارو متولی است یا سازمانهای دیگر ؟

وی ادامه داد: آیا بر روی تمام محصولات کشاورزی و موادغذایی قابلیت رهگیری و بررسی از نظر کنترل میزان کودهای شیمیایی و باقیمانده سموم انجام می شود؟

جویبان با تاکید بر لزوم مشارکت و احساس مسئولیت مردم گفت: باید آموزش های لازم را درباره سموم باقیمانده روی محصولات کشاورزی به کشاورزان ارائه دهیم چون برخی کشاورزان از سموم قاچاق و غیرمجاز استفاده می کنند و باید بدانند که چه موقع و به چه اندازه باید از سموم استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: سموم بی شناسنامه و غیر استاندارد نباید در محصولات کشاورزی استفاده شود چون سلامت مردم را به خطر می اندازد.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی استان بل اشاره به دو موضوع مهم که متولی آنها باید جهادکشاورزی باشد متذکر شد: روند بررسی سلامت محصولات کشاورزی باید به چند مرحله تقسیم شود یکی کنترل و پایش میزان استفاده از سموم و دوم کنترل محصولات تولیدی است و اینکه آیا کشاورز اجازه دارد این محصول را وارد بازار کند؟

وی ادامه داد: در مرحله سوم فاز فروش و میدان بار است که باید محصولات کشاورزی چک شوند و وقتی مردم میوه و کالایی را می خرند باید سلامت آن چک شود که این کار در استانهای دیگر انجام می شود.

وی اضافه کرد: سازمان غذا و دارو متولی این امر است که اگر تجهیزات لازم را برای آزمایش و تست میزان باقیمانده سموم ندارند باید تهیه شود چون پیشگیری مقدم بر درمان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها