قره خانی مطرح کرد

چراغ سبز روس ها به آمریکا برای افزایش تولید نفت

اسدالله قره خانی گفت:روسیه و عربستان در همان ابتدا که آمریکا تقاضا کرد که باید تولید نفت افزایش یابد تا جایگزین نفت ایران در زمان تحریم ها شود متاسفانه چراغ سبز نشان دادند و به دنبال افزایش تولید نفت بودند.
کد خبر: ۹۰۲۹۵۶۵
|
۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱
 

اسدالله قره خانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اجلاسیه اخیر اوپک و تقاضای روسیه برای افزایش تولید نفت، گفت: روسیه و عربستان در همان ابتدا که آمریکا تقاضا کرد که باید تولید نفت افزایش یابد تا جایگزین نفت ایران در زمان تحریم ها شود، متاسفانه چراغ سبز نشان دادند و به دنبال افزایش تولید نفت بودند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در نشست اخیر اوپک، تولیدکنندگان نفتی غیراوپکی نیز حضور داشتند، افزود: روسیه در این نشست با دو استدلال اساس کار خود را بر این موضوع قرار داد که سقف تولید نفت را افزایش داده و نفت بیشتری به بازار عرضه کند.

افزایش قیمت فرآورده های نفتی و فشارهای اجتماعی استدلال روس ها برای افزایش تولید نفت

وی با اشاره به استدلال های روسیه برای لزوم افزایش تولید نفت، ادامه داد: استدلال نخست این بود که شرکت های نفتی این کشور تحت تاثیر وزارت انرژی این کشور نیستند و استدلال دوم افزایش قیمت فرآورده های نفتی و فشارهای اجتماعی در این کشور به دنبال افزایش قیمت نفت است.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اگر چه در ابتدا کشورهای عضو اوپک چراغ سبزهایی نشان داده بودند ؛اما در عمل و مصوبه نهایی این افزایش تولید پذیرفته نشد و در کشورهای غیراوپک همان مسیر اوپک طی شد.

روسیه نمی تواند بیش از 200 هزار بشکه افزایش تولید داشته باشد

وی با اشاره به میزان درخواست روسیه برای افزایش تولید، افزود: بعید می دانم روسیه بیش از 200 هزار بشکه خارج از توافق  فریز نفتی بتواند نفت تولید و عرضه کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عربستانی ها در نشست اخیر اوپک از مواضع اولیه خود عقب نشینی کردند، تصریح کرد: عربستان و برخی کشورهای منطقه در ابتدا تقاضاهای دیگری داشتند اما در پایان استدلال های ایران را پذیرفته و نتیجه اجلاسیه اوپک اتخاذ تصمیمی منطقی بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار