خبرهای داغ:
مستند های شهید تهرانی و بداغی در شاهرود با حضور مسئوولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۲۹۵۸۴
|
۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در این مراسم که فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج)، فرمانده سپاه کربلا مازندران، رئیس ستاد کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان، فرمانده گروه پدافند هوایی ۱۰ محرم،معاون فرماندار شهرستان،فرمانده نیروی انتظامی و خانواده معظم شهدا و ایثارگران حضور داشتند از دو مستند شیخ محمد و گروهان پنجم رونمایی شد.
رونمایی از مستند شهید تهرانی و بداغی با حضور پدر شهید بداغی و برادران شهید تهرانی و مسئوولان کشوری، استانی و شهرستانی در تالار شقایق های دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.
سردار عبدالرحیم ابراهیمیان فرمانده گروه پدافند هوایی ۱۰ محرم شاهرود در این مراسم در سخنانی با گرامیداشت ماه شعبان با ابراز خرسندی برای حضور در محفل شهدا گفت: این مراسم برای رونمایی مستند شهید بصیر و هدایتگر شیخ محمد و شهید روح بلند بداغی برگزار شده و از همه عزیزانی که زحمت کشیدند تشکر می کنم.
وی با خیرمقدم به شرکت کنندگان در مراسم افزود: خیرمقدم به خانواده شهدا که چشم و چراغ ملت هستند ،جانبازان و بسیجیان و فرماندهان بزرگوار، معاون پارلمانی پدافند غیرعامل کشور، معاون هماهنگ کننده سپاه سیدالشهدا تهران، فرمانده سپاه قائم آل محمد استان، فرمانده سپاه کربلای مازندران و همه به محفل شهدا خوش آمدند.
ابراهیمیان تصریح کرد: این مراسم ها برای این است تا بتوانیم مسیری که شهدا پیمودن و برای ما ترسیم کردند بپیماییم و شرمنده شهدا در روز جزا نباشیم.
پدر شهید مهدی بداغی در رونمایی از این مستندها گفت: افسوس می خورم چرا مهدی رفت و من نرفتم و اگر باز هم جنگ شود بچه هایم را می فرستم.
پخش مستند شیخ محمد و گروهان پنجم که به زندگی شهید شیخ محمد تهرانی و شهید دانش آموز مهدی بداغی می پردازد از دیگر برنامه های این مراسم بود.
در پایان با حضور مسئوولان از روح الله فخرو نویسنده و کارگردان اثر و مهدی صداقت پور مدیر تولید و برنامه ریز، مصطفی جهان بخش تدوینگر و علیرضا محمدی نیا و سیداحسان احمدی لنگری بازیگران با اهدا لوح و هدیه تجلیل شد.
برای پروژه ساخت فیلم شهید شیخ محمد تهرانی در سال ۱۳۹۵ در ستاد کنگره بزرگداشت یه هزار شهید استان سمنان کلید خورد و فارسی مصاحبه در شهرهای تهران و سمنان و شاهرود شش ماه طول کشید و فاز دوم در انتخاب بازیگر که نقش شهید شیخ محمد با چهره پردازی حدود ۵۰ نفر یک نفر انتخاب شد و برای بازسازی صحنه های جنگ و عملیات والفجر سه با مشقت زیاد و بعد از هشت ماه توسط نیروی زمینی سپاه ۱۰ تانک و ۵۰ هنرور و ۲۰ نفر نیروی نظامی و خدمه بکارگیری شدند و برای انفجارات مدیران مجرب جلوه های ویژه سینمایی بکارگیری شدند و در تیپ ۲۱ زرهی رمضان تهران بعد دو هفته پیش تولید دو روزه فیلمبرداری شد.
فاز دوم مربوط به شلیک به سمت تانک ها بود که با همکاری گروه پدافند هوایی ۱۰ محرم در منطقه طرود برگزار شد.
فاز سوم مربوط به صحنه ای عمومی جنگ در پادگان گروه۱۰ محرم فیلمبرداری شد و صحنه های زندگی شهید شهید شیخ محمد در شاهرود و بسطام بازآفرینی شد و در بخش های مختلف بیش از ۱۵۰ هنرور نقش آفرینی کردند که ۷۰ نفر از این افراد نیروهای رسمی سپاه بودند.
به گفته نویسنده و سازنده فیلم مستند شیخ محمد بدون شک اولین مستندی است که در طول این سال ها در استان سمنان با ابعاد گسترده ساخته شده است و امید است این قدم بزرگ که توسط ستاد کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان برداشته شده آغاز راهی باشد برای ساخت مستندها و مجموعه های بزرگتر و غنی تر از گنج بی پایان شهدا و دفاع مقدس.
شهید شیخ محمد تهرانی در ۶ مهرماه سال ۱۳۳۴ در شاهرود متولد شد و دیپلم ادبیات را گرفت و وارد حوزه علمیه شد و در کنار آن به ورزش هم می پرداخت و فوتبال خوبی داشت و با جنگ وارد جبهه ها شد و بیش از ۵ ماه در جبهه آر پی جی زن بود و در ۱۵ مرداد ماه سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر سه در منطقه مهران بر اثر اصابت ترکش به گردن و بدن به شهادت رسید.
دروصیت نامه او آمده بود که کتاب های او را به کتابخانه مدرسه فیضیه قم اهدا کنند که وقتی جمع کردن. بک نیسان شد و وقتی تحویل کتابخانه فیضیه دادند تعجب کردند این کتاب ها برای کدام عالم ربانی است
ارسال نظرات
پر بیننده ها