خبرهای داغ:
رئیس ستاد کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان گفت:فرهنگ نامه شهدای دامغان بعد از ماه مبارک رمضان در این شهر رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۲۹۵۸۹
|
۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، عبدالرحیم فریدون در مراسم رونمایی از مستند شهدای بسیجی تهرانی و بداغی در تالار شقایق های دانشگاه صنعتی شاهرود در سخنانی با تشکر از اعضا ستاد برگزاری مراسم که با شوق و ذوق استقبال کردند با بیان اینکه ما از سال ۷۹ در استان فعالیت ستاد کنگره شهدا را شروع کردیم افزود: در ابتدا کار جمع آوری آثار شهدا آغاز شد کار جمع آوری حدود ۱۰۶۰ شهید شاهرود انجام شده و جمع آوری و تالیف کتاب فرهنگ نامه شهدای شاهرود در دست اقدام است که حدود ۵۰۰ پرونده شهدا در حال پیاده سازی و تألیف و نگارش است.
وی با اشاره به رونمایی دوازده جلد کتاب فرهنگ شهدا دامغان بیان کرد: فرهنگ نامه شهدای دامغان بعد از ماه مبارک رمضان در این شهر رونمایی خواهد شد.
فریدون با تاکید بر این نکته که تنها استان کشور هستیم که برای تمام سه هزار شهید شروع به کار نگارش و تألیف کردیم افزود: شهدا از تمام اقشار هستند و ادامه دارد و تاکنون فرهنگ شهدا سمنان گرمسار و آرادان چاپ شده و همه شهدا پرونده دارند و هیچ شهیدی از قلم نیفتاده است.
فریدون با بیان اینکه در پرونده شهدا که نگاه می کنیم به مطالبی برخورد می کنیم که در آن دوران کمتر مورد توجه بوده به دو مستند ساخته شده اشاره کرد و افزود: فیلم شهید مهدی بداغی که اعزام ایشان به جبهه است، جالب و درس آموز است که مانع اعزام وی می شوند و چهره شهید احساساتی نیست و نگرانی و ناراحتی دیده می شود و نمی شود او را متقاعد کرد که جبهه نمی تواند برود اما آخر اعزام و در شلمچه شهید می شود.
وی ادامه داد: در مورد شهید شیخ محمد تهرانی، وقتی زندگی شهید را قبل و بعد از انقلاب و دفاع مقدس بازگو کردند انسان عجیبی بوده که نمی توان راحت بگذریم از کنار این شهدا تا دیگران بدانند آدم های معمولی نبودند و اهل بصیرت و علم بودند و در فیلم آمده و نمی شود حق مطلب را بیان کرد و سوژه های جالب و آزمودنده هست و انتخاب می کنیم و کتاب و مستند و نرم افزاری کار تولید خواهد شد.
وی تاکید کرد : این تلاش ها برای این است تا به نسل آینده ما فرهنگ ایثار و شهادت منتقل شود که نبوده و آیندگان نگویند چه مانده از آنها و حد توان سعی می کنیم بصورت کتاب و فیلم و مستند در بین نسل جوان و برای نسل آینده مورد بهره برداری قرار گیرد و روح‌الله فخرو نویسنده و کارگردان این دو مستند یکسال و نیم کار کردند تا آماده شد تا رونمایی شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها