فرزند ارشد حجت‌الاسلام حسنی گفت: مراسم چهلم حجت الاسلام حسنی امام جمعه سابق ارومیه در هفتم تیر ماه مصلی امام خمینی ارومیه برگزار می شود.
کد خبر: ۹۰۲۹۶۱۱
|
۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی بدالحق حسنی ظهر امروز در دیداری که با اصحاب رسانه در محل بیت مجاهد نستوه مرحوم حاج شیخ غلامرضا حسنی انجام شد، در پاسخ به برخی شبهاتی که نسبت به عمل نکردن به وصیت مرحوم وجود داشت، اظهار کرد: با توجه به اینکه حجت‌الاسلام حسنی در وصیت خویش، دفن در محراب پشت مصلی را داشتند اما طی تماسی که با دفتر رهبری برقرار شد مقرر شد محل تدفین وی، مزار شهدا باشد چرا که مصلی ملک شخصی نیست که بتوانند در آن جا دفن کنند.

وی ادامه داد: دلیل دیگری که حاج آقا حسنی در محراب پشت مصلی تدفین نشدند این بود که زیارت قبر این مرحوم برای مردم دشوار می‌شد چرا که مصلی مکانی است که همیشه تحت مراقب است.

فرزند ارشد حجت‌الاسلام حسنی افزود: بنابراین محل دفن ایشان، مزار شهدا انتخاب شد به این دلیل که حاج آقا حسنی پرچمدار شهدا بودند و با این تصمیم‌گیری ایشان را از شهدا دور نکردیم.

وی در خصوص اسلحه‌های حجت‌الاسلام حسنی بیان کرد: پس از مرحوم شدن حجت‌الاسلام حسنی اسلحه‌های حاج‌ آقا برای استعلام تحویل ارگان حفظ سلاح‌ها داده شد و مقرر شده که پس از اربعین مرحوم به فرزند ارشد که وصی و قیوم بیت نیز است، تحویل دهند که تاکنون خبری از تحویل نیست.

 حسنی در تشریح برنامه های اربعین مجاهد نستوه مرحوم حجت‌الاسلام حسنی اذعان کرد: مراسم اربعین حجت الاسلام حسنی روز 7 تیرماه امسال از ساعت 6 تا 8 عصر در مصلی امام خمینی(ره) شهرستان ارومیه برگزار شده و همچنین صبح همان روز ساعت 11 تا 12 جهت نثار فاتحه بر سر مزار حاضر خواهند شد.

وی همچنین در خصوص شبهه قوم گرا بودن حجت الاسلام حسنی خاطر نشان کرد: حاج آقا حسنی قوم گرا نبودند و همیشه سعی داشتند که اتحاد میان اقوام و مذاهب مختلفی را که در استان و ارومیه زندگی می‌کردند به خوبی حفظ کنند و خوشبختانه با تدبیر خوبشان این اتحاد به خوبی حفظ می شد حتی در این میدان اهل سنت همیشه یار و یاور حجت الاسلام حسنی بودند.

ارسال نظرات