به همت حوزه 32 حضرت ابوالفضل سپاه ارومیه مراسم بزرگداشت شهید بهشتی و شهدای قوه قضائیه در مسجد مهدی القدم ارومیه برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۲۹۶۱۴
|
۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، در مراسم بزرگداشت شهید بهشتی و شهدای قوه قضائیه حبیبی دادستان عمومی و انقلاب استان با گرامیداشت یاد وخاطره شهید بهشتی و هفته قوه قضائیه گفت: به مناسبت هفته قوه قضائیه با حضور در مساجد سطح شهر سعی می کنیم در خدمت مردم بوده و به شکایات و مشکلات قضایی و مسائل حقوقی مردم آن محله در مسجد رسیدگی کنیم.

وی تصریح کرد: مسئولین عالی رتبه دستگاه قضایی تلاش در احقاق حق دارند و رسیدگی به مفاسد اخلاقی و مالی در سرلوحه کارهای دستگاه قضایی است و در این مسیر جدیت و تلاش می کنند و هیچ اغماضی در رسیدگی به مفاسد اخلاقی و مالی ندارند.

دادستان عمومی و انقلاب استان با اشاره به سنگ اندازی و جنجال علیه دستگاه قضایی اظهار داشت: در مسیر پر پیچ و خم قضایی سنگ اندازی های زیادی وجود دارد وقتی با یک مفسد اقتصادی برخورد می شود آنهای که رانت خواری می کنند و اموال عمومی را غارت می کنند و از بیت المال می دزدند علیه دستگاه قضایی جنجال به پا کرده و با تهدید و افترا سعی می کنند قاضی پرونده عقب نشینی کند.

وی افزود: با همه این تهدیدها و افتراها دستگاه قضایی عزم خود را جزم کرده و با مفسدین اخلاقی، مالی و اجتماعی برخوردهای جدی و قانونی می کند.

حبیبی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در جامعه اظهار داشت: نباید زیاد منتظر برخورد انتظامی و قضائی باشیم و از تهاجم فرهنگی غافل باشیم همانطور که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با الفاظ مختلف به آن اشاره کرده است و به مسئولین تذکر داده است و این لزوم فرهنگ سازی در جامعه را نشان می دهد، همه برخوردهای ما منحصر به برخورد قضائی نیست لذا باید فعالیت های فرهنگی و تبلیغی و آموزه های دینی و مذهبی در جامعه افزایش یابد.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر حتما باید در جامعه عملی شود تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات دینی است که حتما باید در جامعه عملی شود و در دراز مدت جواب داده و موجب کاهش مفاسد و جرائم می شود، در جامعه آلوده خانواده ها و فرزندان مان نمی توانند زندگی کنند آن ها نیز مبتلا می شوند بنابراین این فریضه باید جدی تلقی شود.

انتهای پیام 

ارسال نظرات