نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد در اطلاع‌رسانی و انجام بحث‌های پیشگیری نقش بسیار مهمی داشته و باید در این زمینه به‌صورت جدی وارد عمل شوند.
کد خبر: ۹۰۲۹۶۱۹
|
۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی امروز در دیدار با کارکنان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان لرستان ضمن گرامیداشت روز جهانی مبارزه با موادمخدر اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در بحث مبارزه با موادمخدر رتبه اول دنیا را دارد این در حالی است که بیشترین میزان تولید مواد مخدر نیز در همسایگی ایران صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی از مسائل و مشکلات جامعه محسوب می‌شوند، افزود: در این زمینه بیشترین هزینه را جامعه ما در بحث مواد مخدر پرداخت کرده است.

 نماینده ولی‌فقیه در لرستان اظهار داشت: هزینه‌ای که در حوزه مواد مخدر پرداخت کرده‌ایم قابل مقایسه با هیچ‌چیز دیگری نیست کما اینکه موادمخدر نیروی کار را از بین برده و موجب از هم پاشیده شدن خانواده‌ها می‌شود و علاوه بر این‌که معتاد را تحت تأثیر قرار می‌دهد فرزندان وی را نیز مورد آسیب قرار می‌دهد.

 وی با اشاره به این موضوع که بزرگ‌ترین آسیب جامعه را اعتیاد و مواد مخدر وارد کرده است، خاطرنشان کرد: دشمنان نیز در این زمینه نقش مهمی داشتند چراکه از این طریق سود کلانی به دست می‌آورد ضمن اینکه ما نیز در بحث پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در بعضی حوزه‌ها آن طورکه می‌بایست عمل نکرده‌ایم.

آیت‌الله میرعمادی گفت: در داخل کشور نیز عده‌ای از راه مبارزه با موادمخدر کاسبی می‌کنند و این یکی از دلایلی است که کمتر در برخورد با این مقوله موفق می‌شویم.

 وی پیشگیری را بهترین راه مبارزه با مواد مخدر دانست و افزود: به این موضوع در آیه‌های قرآن نیز اشاره شده و ما نیز می‌بایست توجه ویژه‌ای نسبت به حوزه پیشگیری داشته باشیم.

امام‌جمعه خرم‌آباد با توجه به تبلیغ اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در بحث پیشگیری تأکید نمود و افزود: مبارزه با موادمخدر نباید منحصر به مبارزه با فرد معتاد شود چراکه معتاد آخر خط است و در واقع ما باید از عامل اول مشکلات را پیگیری و با آن مبارزه کنیم.

وی با تأکید بر اینکه خانواده مهم‌ترین محل برای ترویج حوزه پیشگیری محسوب می‌شود، یادآور شد: سازمان‌های مردم‌نهاد در اطلاع‌رسانی و انجام بحث‌های پیشگیری نقش بسیار مهمی داشته و باید در این زمینه به‌صورت جدی وارد عمل شوند.

نماینده ولی‌فقیه به وضعیت استان لرستان در بحث مواد مخدر اشاره و خاطرنشان کرد: لرستان در بحث موادمخدر وضعیت حساسی دارد چراکه حاشیه‌نشینی، بیکاری و کمبود درآمد زمینه‌های روی آوردن به مواد مخدر هستند که در این استان شاهد وجود این زمینه‌ها هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات